Kuna 1.01.2019 muutus sotsiaaltransporditeenuse korraldus ja kehtima hakkas Isikutele, kes on kasutanud 2018. aastal sotsiaaltransporditeenuseid Tallinna Linnavolikogu 07.09.2017 määrusest nr 16 „Sotsiaaltransporditeenuse kord“ üleminekuaeg. Määruse paragrahvi 15 kohaselt on isikul, kellele on linna eelarvevahenditest rahastatavat liiniveo-, juhuveo või taksoveoteenust osutatud enne 1. jaanuari 2019, osutatakse teenust käesolevat määrust rakendamata 30. juunini 2019.
Uue korra kohaselt tuleb esitata taotlus elukohajärgsele sotsiaalhoolekande osakonnale. Teenusevajadust tuleb inimesel põhjendada, nimetada asjaolud, miks taotlejal ei ole võimalik kasutada ühissõidukit või isiklikku sõidukit. Hoolekandeosakond kontrollib taotleja teenusevajadust ja liiniveo puhul soovitud sihtkoha kohasust, kasutades puude raskusastme määramisel, töövõime hindamisel ja muudele sotsiaalteenustele suunamisel kogutud andmeid. Hoolekandeosakonnal on õigus nõuda taotlejalt lisaandmeid ja -dokumente. Hoolekandeosakonnal on õigus vajaduse korral külastada taotlejat tema elu- või viibimiskohas, hinnata teenusevajadust ning taotleja võimet ühissõidukiga liikuda.
Selleks, et sotsiaalhoolekande osakond saaks otsuse teha ja anda õiguse sotsiaaltransporditeenuse kasutamiseks hindab sotsiaaltöötaja isiku abivajadust, sh ühistransporditeenuse kasutamise takistust ja muu abi korraldamise vajadust ning ka seda kas sotsiaaltransporditeenuse kasutamine on põhjendatud. Otsuse teeb linnaosa valitsus tähtajalist, st kuni puude otsuse kehtivuse ajani, tähtajatu puude korral kuni 5 aastaks. Rehabilitatsiooniplaan, tegevuskava, juhtumiplaan, töötukassa hinnang, arstitõend, töötamist tõendav tõend vmt dokumendid on abiks teenuse taotlemisel otsuse vormistamiseks, kuid need ei saa olla kohustuslikud. Kirjale on lisatud ka uus teenuse taotluse vorm. Loodame märtsikuus avada iseteeninduskeskkonna.
Rohkem infot leiate siit:
https://www.tallinn.ee/Teenus-Puuetega-inimeste-liiniveoteenus
Selle uue infosüsteemi valmimisest teavitas ka 21.02.2019 raepressi uudis:
Valmis Tallinna sotsiaaltransporditeenuse
infosüsteem
Tallinna linnal on valminud
sotsiaaltranspordi teenuse infosüsteem koostöös Andmevara ASi, Trinidad
Wiseman OÜ ja R-Süsteemide OÜga.
„Tallinn pöörab suurt
tähelepanu avaliku ruumi ligipääsetavuse parandamisele, linnaelanike
sotsiaalsele ja füüsilisele turvalisusele ning eneseteostusvõimaluste
mitmekesistamisele“, ütles abilinnapea Tõnis Mölder, kelle sõnul koostas
Tallinn esimese kohaliku omavalitsusena Eestis 2016. aastal ligipääsetavuse
arengusuunad, mis käsitlevad ligipääsetavuse
parandamist pealinnas. „Muu hulgas peetakse tähtsaks rakendada ametiasutuste
töös tänapäevaseid IT-taristu võimalusi ja pakkuda linnaelanikele laia valikut
e-teenuseid“, lisas Mölder
Tallinna linna
tegevust toetavad suunised „Euroopa puuetega inimeste strateegia 2010–2022: uued sammud tõketeta
Euroopa suunas“. Ka neis Euroopa Liidu suunistes
ligipääsetavuse tagamise kohta liikmesriikides on oluline koht info- ja
kommunikatsioonitehnoloogia kättesaadavuse parandamisel.
Euroopa Regionaalarengu Fondi meetme „Avalike teenuste pakkumise arendamine“ taotlusvooru
„Avalike teenuste arendamine IKT võimaluste abil“ raames toetatud projekti
„Puuetega inimeste sotsiaaltranspordi (PIT2) infosüsteemi loomine“ eesmärk oli
arendada sotsiaaltransporditeenuse igapäevast korraldamist Tallinnas.
Projekt algas 5.
jaanuaril 2018 ja lõpeb 28. veebruaril tänavu aastal. Projekti
kogumaksumus on 479 102,4 eurot, millest Euroopa Regionaalarengu Fondi
toetus on 361 250 eurot ja Tallinna linna omafinantseering 117 852,4 eurot.
Uus infosüsteem muudab sotsiaaltransporditeenuse
puuetega inimestele paremini kättesaadavaks. Tallinna
Sotsiaal- ja Tervishoiuameti juhataja Vahur Keldrima sõnul on sotsiaaltransporditeenust
osutatud juba pikki aastaid, et toetada Tallinna puuetega inimeste toimetulekut
ja aktiivsust. Hästi toimivat teenust, mis hõlmab liiniveoteenust, juhuveoteenust
ja taksoveoteenust, kasutab igal aastal ligi 2800 inimest, aasta-aastalt on
kasutajate arv suurenenud. Sotsiaaltransporditeenust korraldavad Tallinna
sotsiaal- ja tervishoiuamet ning linnaosavalitsuste sotsiaalhoolekande
osakonnad. Veoteenust osutavad Tulika Takso ja linnale kuuluv Termaki Autopargi
AS.
Kogu sotsiaaltransporditeenuse
kasutamisega seonduv tegevus muutub uues infosüsteemis alates teenuse taotlemisest kuni teenuse kasutamiseni lihtsamaks ja
automaatsemaks. Iseteeninduskeskkonnas saab kodust
lahkumata esitada sotsiaalteenuse taotluse ja saada selle suhtes tehtud otsuse,
hallata sõidutellimusi ning saada ülevaate teenuste kasutamisest ja rahalistest
limiitidest. Kohalike omavalitsuste osutatavate sotsiaalteenuste valdkonnas on
tegemist Eesti kõige nüüdisaegsema lahendusega. Peale linnaelanike saab
uuest infosüsteemist kasu ka linn, sest muu hulgas võimaldab see rakendada
uuenduslikke lahendusi sotsiaalteenuste kulutõhusamaks korraldamiseks.
Uus infosüsteem parandab
teenuse kvaliteeti, kättesaadavust ja kasutusmugavust, mis on eriti oluline
teenuse sihtrühma seisukohast - kasu saavate inimeste hulk on suur. Uus
infosüsteem võetakse Tallinnas igapäevasesse kasutusse selle aasta märtsis.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar