10. mai 2024

Kevadpuhkus Türgis 2

Tuba oli väga hea asukohaga, kõik mugavused ja ligipääsetavus ja kohandused ka Arko jaoks. Piisavalt ruumi rõdule pääsemiseks. Muideks kodus selline võimalus puudub, sest meil on rõõduuks kitsas ja sinna ratastooliga ei saa. Käisime lõunat söömas hotelli basseini kõrval baaris ja õhtust sõime restoranis. Hotell on suur, 6-korruseline ja  korrust on veel maa all. Inimesi mahutab u 600. Meie toa kõrval on kohe baar. Inimesed saavad väljas suitsetada aga mulle tundub, et seda tehakse igal pool või siis tuul toob suitsulõhna koridoridesse.

Järgmise päeva hommikul on infotund. Kuna kevadhooaeg alles algas, siis eksursioone on veel vähe, mägedes võib olla veel lund ja sinna reise ei korraldata. Mina valin hamami ja tasun selle eest 25 eurot. Võõõtsime asjad ja läksime randa. Kuna randa viib buss, siis nägime, et ratastooliga sinna sisse ei mahu ja trepiastmetest bussi Arkot tõstma ei pea. Hotelli retseptsioonist ehk infolauast anti meile lubadus, et nende autoga saame randa. Oluline oli aru saada kus see rand asub. Tegelikkuses küsisime teed kuidas sinna minna aga hotellitöötajad tegid meile selgeks, et sinna viib kruusatee ja selle läbimine ei ole hea mõte. Saime siis kiiresti u 5 minutise autosõiduga randa. Võtsime rannatoolid ja hakkasime puhkust nautima. Meri oli sinine ja veetemperatuur 17 . Arko naeris, et mina lähen isegi = kraadise veega ujuma. Läksngi. Esimne suplus igal aastal nõuab harjumist aga mõnus on rannas päikest võtta. Tegelikkuses vist päike võtab meid. Õhk oli 8 C. Täitsa palav suvi. Jalutasime lõuna ajal hotellini ja sealt edasi Side vanalinna. Jalutasime linnavaremeteni ja teed liiklemiseks olid normaalsed. Enne seda käisime hotelli rannabaaris grillitud kala söömas. See maitses hästi. Andsin Arkole ka airani jooki proovida aga talle see ei sobinud.

Õhtul sai nalja ka. Telekas ei läinud tööle. Kutsusin parandaja. Tuli, vahetas puldis patareid ja võõttis teleka seinalt alla ja nokitses selle kallal. Vist on see invatuba nii harva kasutuses, et isegi telekas seadistamata. Saime telekale pildi ette. Kanaleid oli seal üle 70. Samme tuleb linna peal jalutades päris rohkelt.

4. mai 2024

Kevadpuhkus Türgis 1

See oli jaanuari keskpaigas, kui arutasime Arkoga, et mida selle aasta puhkusega ette võõtta ja kuhu minna ja millistesse riikidesse reisida. Kuna ma oma jõulupuhkuse tühistasin teise töötaja soovil, siis mõtted liikusid märtsi-aprillikuu lühipuhkusele ja kui Arko mainis, et pole kaua aega lennanud...

Siis võtsin mina tema ideest kinni ja FB lehel viskas ette tuusiku lehe sooduspakkumised Türki. Kirjutasin kohe ja küsisin mida neil pakkuda on märtsi lõpuks. Sain kiirelt vastuse koos mitme hotellipakkumisega. Edastasin pakkumised Arkole, kes tegeles edasi Novatoursi klienditeenindajaga. Lõpuks valisime välja 5+ pakkumise Side linnas. Kõik tundus olemvat jalutuskäigu kaugusel - poed, vanilinn, mererand jne. Kohandustega invatoa saime ka kinnitatud. Reisihind koos eraldi transveeriga lennujaamast hotelli ja tagasi kujunes 1530 eurot. Tasusime broneermise tasu ja siis veel hilljem ülejäänud osa. 31.märtsil olime öösel lennujaamas. Sõitsimme sinna Forus Takso ratastoolitaksoga. Lennujaamas oli ootamist, sest aega läks kohandatud bussi ja reisisaatjate saabumisega. Lennuki juures selgus, et kui sõitsime sinna reisijate bussiga, siis 2 meest vedasid Arko koos lennujaama ratastooliga mööda tavalist treppi üles. Esimene mees komistas ja vabandas Arko ees. Õnnelikult lennukis ja lennureis Antalyasse võis alata. Lennureis Türki kestis alla 5 tunni. Maandudes ja lennukist väljasamaine läks sujuvalt. Saime tualetti ja passikontrollist läbi, pagasi kätte ja Novatursi laua juures saime teada bussi numbri ja naised said kingituseks punase nelgi. Ilm oli soe ja mõnus. Puhkus sai alata.

29. detsember 2023

8. päev - 6.11.2023

Ja ongi käes viimane hommik. Sööme kõhud täis. Võtame kohvrid ja lahkume hotellist. Buss ootab meid kl 10.45. Lennujaamas läheb aeg kiiresti. Alustame lendu kl 13.45. Kojulend on lühem. Alla 6 tunni. Riias maandume kl 21.45. Lennukis istun eespool ja keskmise kohapeal. Vestleme mõlema meie grupi naisega. Aeg möödub kiiremini kui tulles. Riias on vaja ümber istuda ja peale kohvi ja võileiba läheme kl 23.25 lennule. Tallinna Lennujamas ootab mind juba Arko, kes mind koju toob. Lennuk maandub kl 00.15. Samme 6222. Saigi läbi see tore ja mõnus lõunamaa reis koos toreda seltskonnaga. Aitäh Germalo reisibüroole. Kõik sujus plaanipäraselt. Olime terved ja hoitud. Giid oli sõbralik ja kogenud. Rääkis meile palju huvitavat aga selleks, et rohkem teada saada tueb ise reisile minna. Tänud Ulrikale ja härra Ale. Oleme käinud Kanaaridel ja näinud liivaluiteid ja palju muud. Saime teada matmiskommetest, et siin on endiselt ainult kirstumatused ja kui kõik ei jõua matustele, siis 40 päeva möödudes tehakse mälestuste õhtu. Juuakse ja süüakse. On olemas hauakambrid, mida saab rentida ja kuna ruumi vähe, siis paari aasta pärast võetakse lahkunute säilmed välja ja paannakse luukambrisse karbiga hoiule. Kui raha on, siis sab ka kauem kambrit rentida. Sellised kombed ja eluke seal kaugel lõunamaa saartel.  Elame,näeme uusi seiklusi.

Ja siit tulevad fotokaameraga tehtud pildid: