Invakomisjon arutas
ligipääsetavust Tallinna ühistransporti
Tallinna Linnavalitsuse invakomisjoni koosolekul andis
Tallinna Transpordiameti sõitjateveo osakonna juhataja Udo Ots ülevaate
ühistransporti ligipääsetavusest Eesti pealinnas.
Otsa sõnul uuendatakse Tallinnas veeremit iga aastaga ning
praegu on madalapõhjalisi ühissõidukeid sõidukite üldarvust juba 72%. Tema
sõnul on Tallinnas eelmise aasta seisuga 940 ühistranspordipeatust, millest 739
on varustatud ootekodadega. 185 peatuses ootekoda pole, kusjuures 48 peatusesse
ei ole erinevatel põhjustel võimalik ja 53 peatusse ei ole vajalik ootekoda
paigaldada. Perspektiivis aga oleks ametniku sõnul vajalik paigaldada
ootekodasid 84 peatusesse.
Udo Otsa kinnitusel on 862 ühistranspordipeatust
väljaehitatud ooteplatvormidega, sh 39 peatust ajutistele paneelidele, mis ei
võimalda erivajadustega ja lapsekärudega sõitjatel mugavalt platvormi ning
ootekoda kasutada. „Ühissõidukite peatuste kaasajastamisel sõitjate sh laste,
vanurite ja erivajadustega reisijate paremaks teenindamiseks on vajalik ehitada
välja koos platvormiga 78 peatust,“ tõdes sõitjateveo osakonna juhataja.
„Lisaks vajaksid remonti 19 ooteplatvormi ning 2016. aastal on kavandatud
paigaldada reaalaja infosüsteemi tablood Autobussijaama peatusse, kahte
Hobujaama ja kahte Balti jaama trammipeatusse.“
Käesoleval aastal on Tallinna Transpordiameti olulisemateks
arengusuundadeks nõudlusest lähtuva ühistransporditeenuse tellimine, selle
kättesaadavuse parandamine ja liinivõrgu kaasajastamine. Samuti viiakse tänavu
lõpule projekti „Liinivõrgu optimeerimine“. Suurematest töödest aga nimetas Udo
Ots sellel aastal algavat Tallinna trammivõrgu ühendamist Tallinna
lennujaamaga, mis loob seejuures ühendusvõimaluse ka tulevase Rail
Baltic’u reisiterminaliga.
Invakomisjon juhtis Tallinna Linnavalitsuse tähelepanu
vajadusele luua mobiilirakendus, mille abil saaksid ka tavakodanikud
kontrollida parkimiskaardi numbri järgi selle kehtivust. Teemaks oli ka see, et ehkki Tallinnas ei ole nägemispuudega
isik kohustatud oma sõitu valideerima, võiksid validaatorite asukohad ühistranspordis
olla ühtlustatud just liikumispuudega inimeste jaoks. Nende suurimaks
probleemiks on pigem see, et vaatamata ratastooli koha olemasolule ühissõidukis
ei ole ratastooli ennast võimalik fikseerida. Tehti ettepanek, et
valmistajatehas peaks ühistranspordisõidukid varustama klambrite ja/või
vöödega, mille abil oleks võimalik ratastooli ära lukustada.
Koosoleku aruteluteemaks oli ka võimalus lubada puuetega
isikutel kehtiva invaparkimiskaardi olemasolul liigelda ühistranspordile
mõeldud sõidurajal. „Praamile pääsevad sügava puudega inimesed ilma
järjekorrata,“ nentis Tallinna Liikumispuudega Inimeste Ühingu nõukogu esimees
Andrus Seppam. „Sama põhimõtet peaks kasutama ka Tallinnas.“
Invakomisjoni tööd juhtiv Tallinna abilinnapea Merike
Martinsoni sõnul soovib linn, et puudega inimestel oleks ühistranspordiga
turvaline sõita ja invatranspordiga mugav parkida. „Mida enam on julgeid ja
aktiivseid puuetega inimesi ja hoolivaid ametnikke, seda paremini areneb
transporditeenus erivajadustega isikute jaoks. Kitsale sihtrühmale turvalise
süsteemi loomiseks on kindlasti vajalik riiklik regulatsioon,“ ütles Martinson.
„Invakomisjoni otsusega teeb Tallinna linnavalitsus koostöös puuetega inimeste
esindusorganisatsioonidega vastava pöördumise Sotsiaalministeeriumile
ligipääsetavuse parandamiseks linnakeskkonnas.“
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar