6. jaanuar 2023

Meie reisiblogi - autoreis Horvaatiasse 8

8.päev - 7.juuli 2022

On neljapäev. Teel oleme olnud juba üle nädala ja pool reisi on selja taga. Hommikul maksime oma 70 eurot ööbimise eest. Toas ja internetis on menüü. Hommikusöök kohvikus ja lubati pannkooke, siis neid ka kohvi kõrvale soovisime süüa. Selgus, et peale jookide midagi rohkem nii vara ei anta. Unistasime koogist moosiga... Kohvi maitses hea. Alustasime sõitu kella 9.40. Sooja on 22 C aga lubab 32 C koos vihmaga. Kuuleme pidevalt inimestelt, et küll välismaal on kõik nii odav. Meie jaoks keskmiste hindadega tegemist ja reisil söödki väljas ja otsid ööbimiskohta just sellist, mis oleks ligipääsetav liikumisraskustega inimestele. Sageli on sellised kohad kallimad või osaliselt kättesaadavad, eriti pesuruumid. Parkimiskohti tuleb otsida ja kui vaja, siis tuleb selle eest ka maksta. Jõuame Zadari linna ja pargime auto linnamüüri juurde invaparkimiskohale. See on tasuta. Läheme mere äärde ratastega sõitma ja otsime tuuleflüüti. Inglise keeles on see Sea Organ. Enne treppe ja flööti on selline suur vallgusering, mis ööpimeduses tuledes särama lööb. Meie oleme seal keskpäeval. On ka pink klaveriklahvidega ja päikeseloojangul tasub sinna minna. Tuule ja merelainte loksumise rütmis kostab helisid, mis kostuvad parmeini sealt luugi juurest. Mõeldakse ikka imelisi asju välja. Seda käib kuulamas ka väike laevuke. Otsime veel kohalikke vaatamisväärsusi ja Google Maps näitab Sfinksi. Lähme otsima. Sõidame üle jõe, sööme moosipirukaid ja otsime seda sfinksi. Google maps juhatab meid vales suunas, näitab nagu liiguksime külg ees. Lõpuks leiame aia sees väikese kujukese mis meile palju nalja teeb. Jalutame vanalinnas, kus palju treppe, millest mina alla lähen aga Arko sõidab suurema ringiga. Seal on pikk turistide tänav, kus müüakse kunsit, maale ja käsitööd. Ilusad pildid on. Tänava kiviplaadid on nii libedad ja tõenäoliselt on pikka aega ja paljud jalatallad neid lihvinud. Selgus, et Arko ratastool ja esiratas kraabivad alguses siledal maal aga edasi me liigume. Mul saab tõukeratta aku tühjaks, kuid selgus et isegi 0% akuga saab veel pikalt sõita.

Õhtupoole soovime minna Krka rahvuparki koski vaatama. Otsime Krka National Park : tõlgitud inglise keelest-Krka rahvuspark on üks Horvaatia rahvusparkidest, mis on oma nime saanud sellega ümbritsetud Krka jõe järgi. See asub Krka jõe kesk- ja alamjooksul Kesk-Dalmaatsias Šibenik-Knini maakonnas, Miljevci piirkonnas allavoolu ja vaid mõne kilomeetri kaugusel Šibeniku linnast kirdes.

Kui käin teed küsimas, siis selgub, et vaja veel 7 kilomeetrit edasi sõita. Siis tuleb pilet osta ja see viib koskede juurde. Arkole ja mulle on saatjapiletid 0 eurot. Kohapeal jääb Arko autosse jam ina lähen infot saama. Saan piletid viimasele bussile, mis juba ootab meid ja kohe väljub. Torman auto juurde, võtame ratastooli ja läheme madalapõhjalisele bussile, mis meid 4 km kohale viib. Tee viib alla, laudteed mööda saame edasi. Siis tulevad trepid ja sildid näitavad et ratastooliga edasi = meetrit. Läheme mööda lahtise killustikuga sõiduteed. Arko jääb varsti seisma ja mina lähen edasi. Vaatan kiiresti kosed ära, teen ilupilte ja aitan Arko ratastooli lükata. Üleval näen veel koski ja kuna aega on palju kulunud, siis lähene bussipeatusesse. Viimane buss väljub kl 20. Saame tagasi auto juurde, kui õues juba hämardub. Väsitav päev on selja taha jäänud. Ujumine on seal rahvuspargi rajal keelatud. Ilus on. Arko on väsinud ja teatab, et sel reisil ta rohkem ühtegi rahvusparki ja matkarada külastada enam ei soovi. Et kui mina tahan võin minna aga tema ei tule kaasa. Sammulugeja näitab samme 14 136 sammu. Tõukeratas üle 10 km. Jalatallad tunduvad ümmargused. Ostame tee peale jäävast tanklast 2 kabanossi (kokku 4 eurot). Kõhud täis. Küll on täna ikka vähese söögiga hakkama saadud aga kui on palav,, siis eriti palju süüa ei tahagi. Tervised on korras. Läbisõit 267,5 km.