18. märts 2014

Aeg lendab kiirelt ja usinasti toimetades

Aeg lendab kiirelt. Nüüd on juba 3 töönädal ja kõik on paika loksunud. Olen paljuga ennast kurssi viinud, küsinud ja õnneks on töötajad olnud hästi abivalmid, mille eest olen neile tänulik (eriti Kertile!). Olen vastanud klientide küsimustele ja selgitanud, et midagi ei muutu invatakso kasutamisel, et kliendile jääb kõik samaks ja isegi mina olen endiselt olemas koja majas Endla 59 toas nr 104. Muutunud on ainult minu e-maili aadress, milleks on tiia.tiik @ tallinnlv.ee , ja telefoninumber on muutunud ehk nr 6457465. Oleme arutanud transporditeenuse osutamist ja eile käisin ametis ennast kurssi viimas linnakodulehe sotsiaalhoolekande teenuste haldamisega, mis tundus päris keeruline, kuid enamus minu jaoks hetkel vajaliku saime muudetud. Täna siis toimus minu jaoks teine meie osakonna töökoosolek. Mina läksin ametisse kohale aga kolleeg Jüri osales skype vahendusel. Istusime ühiselt laua taha ja igaüks sai anda ülevaate oma töödest, tegemitest. Kui esimesel koosolekul kogunesime meie majja, kus töötame mina ja Jüri, siis saime ka üksteisega rohkem tuttavaks. Nüüd on selgem, et kes millise valdkonnaga tegeleb. Tegelikkuses on väga meeldiv saada koosolekutel kokku ja omavahel suhelda ning see parandab kindlasti info liikumist ja suurendab teadlikkust. Nii saame ennast kurssi viia, mis ja kus toimub ja see ongi üks suurem erinevu võrreldes minu eelmise tööandjaga, kus juba mitu viimast aastat selliseid töötajate ja majarentnike koosolekuid ei korraldata (tõenäoliselt pole selleks põhjust). Kui varasemalt tegin ettepanekuid, siis viimastel aastatel loobusin. Nüüd kohtume inimestega koridoris, räägime juttu või arutame mõnda probleemi või küsime arvamust... Lisaks istume koos tähtpäevadel või ümarlaudadel, koosolekutel jne. Näiteks täna toimus puuetega inimeste tegevuskeskuses Tallinna invakomisjoni esimene koosolek ja pimedate infokirjas Kuukiir on selle kohta Eduard informatsiooni edastanud. Kojal on ka oma ajakiri, kuid see ilmub paaril korral aastas ning veel meenub, et EMSLil ilmub igal nädalal oma uudiskiri. Ajakiri Sotsiaaltöö ilmub 6 korda aastas jne. Nii on huvitav lugeda aga see lugemine ei asenda inimlikku kontakti ja suhtlemist. Minu arvates vajavad inimesed kogemuste vahetamist ja tunnet, et tema töö on tähtis ja hea on tunda, et kolleegid ka teineteist toetavad. Omavahel on hea rääkida aga see ühine tunne ja teadmine, et sa pole üksi, on toetav. Praegusel ajal tundub, et kõigil on kiire aga tunnike aega saab ikka leida (tuleb vaid aega osata planeerida), et koosolekul osaleda. Koosolekute eel on lihtne võtta lahti kalendermärkmik ja mõelda, et mida ma olen siis selle eelneva nädala jooksul korda saatnud, kus osalenud või millega tegelenud ja kui polegi teinekord midagi palju öelda, siis saab kuulata mida teised teinud on, kus koolitusel või infopäeval osalenud või millega tegelevad. Ühiselt edasi ja koostööd on vaja teha.