30. detsember 2016

Vana aasta viimased päevad

Ja otsas see 2016 aasta on nagu niuhti lendab aeg... Kiire pilguheit mööduvale aastale. Alles oli jaanuar, siis mai, siis soe ja mõnus Pärnu suvi ja jaaniaegne pikk puhkusereis Veneetsiasse ja Shveitsi. Tagasiteel põrkasime Münchenist läbi, käisime HB õllekas joomas ja enne seda veel loomaaias. Sellele järgnes jahedam põhjamaa suvi. Meelde jäid Tõrvaaugu laager, Arko juubelipidustused maal ja ujumine Saare järves.
Poolest juulist olin taas tööl aga juuli lõpetas Liisa Maria 1.sünnipäeva puhul korraldatud rannapidu Väänas ja Fredy Markuse öökullide teemaline sünnipäevapidu Lool.  Sellest paar nädalat varem sain taas vanatädiks, sest minu kaksikõde sai vanaemaks Mia Bellale 24.09.2016. Ilusad nimed nendel tänapäeva lastel. Veel olid töökoha suvepäevad Viljandis ja linnavalitusse suvepäevad Peipsi järve ääres. Sügisel sain veel kasutada oma puhkust ning põrutasime Ulrika ja tema abikaasaga Egitusesse, Punase mere äärde, kõrbesse ja templitesse.

See reis oli nii äge ja unustamatu, et sinna läheks veel. Pikad (500 km) bussireisid lõunasse Luksorisse ja põhja Kairosse jätsid minusse kustumatu mulje. Need templid, kaamelid, püramiidid ja sfinksid olid nii võimsad. Soe merevesi, tavaliselt normaalne päike ja ohjeldamatult söömist olid kosutavaks puhkuseks soojal maal. Kes mõtleb, et kas minna, siis ma soovitan, et ikka minna. Elu ei ole kartmiseks ja hädaldamiseks. Kui piisavalt ettevalmistusi teha ja end kurssi viia Merle või Arko abiga, siis sujub reis suurepäraselt. Arko teeb alati pikalt eeltööd, mina ei viitsi, kirjutan blogi ja reisipäevikud aga isegi need ei jõua siiani avaldamiseni. Annan selle aasta ludusse, et ma tegelen sellega.
Veel lugesin läbi mitu head raamatut, ajakirju Naisteleht ja Psühholoogia ja AnneStiil. Tantsima jõudsin Nõmmele ja ujuma Arcticusse, kepikõnnile ja jalgrattaringidele. Elu peab ikka nautima. Puuetega inimeste päevale pühendatud konverents nverentdil ERMis sai käidud ja töökaadlastega Tartu sotsiaaltööga end kurssi viidud ja Tartu vangla töökorraldusega. Sünnipäeva peetud ja kinno jõudsime ning teatrisse. Sisutihe aasta oli. Tööl on palju rabamist olnud ja nüüd on peaaegu kõik korras. Mõned otsad on veel ripakil aga ega töö pole jänes, mis eest jookseb.
Aatsa lõppu jäi veel paljud jõulupeod ja kodused õhtud kuuse all. Jõulud on andmise aeg, käisime külas ja võtsime ise külalisi vastu. Ei kurda, et pole valgeid jõule, kuigi me seda ootasime. Aga soe on ja muru on roheline. Õhtul otsin pilte ka. Head vana-aasta lõppu sõbrad, sugulased, tuttavad, suured ja väikesed. Luban veel, et teen ilupilte ja olen sama rõõmsameelne ja optimistlik ja mõtlen juba uusi reisiplaane.