13. juuli 2023

Õed Aafrikas ehk Tuneesia kultuurireis 7

5. päev. 02. mai 2023

Alustame sõitu taas varahommikul ja sõidame berberite küladesse. Täna sõidame soolajärve peal ja see oli suhteliselt pikk. Tekitas kohati halosid ehk miraaze, st kujutelma nagu seisaks silmapiiri taga hooned ja inimesed. Meil oli õnne neid korduvalt kohata. Siiski oli mingite turistide buss juba aastaid alles. See oli tõsi. Nägime vahepeatuses liivasest kivimist moodustunud kiviroose ja jätkasime teed. Tunne oli nagu sõidaks Ameerikas Road nr 66, mida olen näinud ainult filmides. Lõunat sõime kohalikus sööklas. Õhtul oli võimalus minna mägimatkale ja dziibisaffarile. Sellest võtsin samuti osa. Kahjuks purunes meie 2. autol rehv. Nägin kuidas minu poolse tagumise rehvi vahetust kiiresti tehti. Autole sai alla varurehv. Kuna vihm muutis pehme ja sooja liiva tahkeks, siis jäime suures osas liivasaffari kogemusest ilma, kuid sellegipoolest oli see äge elamus. Mägimatkale läksin ma plätudes ja vahetasin need peagi ringi ujumis kummikingade vastu. See oli suhteliselt raske rada minu jaoks, mis kohati viis kõrgustesse, siis 2 kalju vahelt pugesime läbi. Pärast oli kitsas rada ja trepid ja ronimine kitsastel ojakallastel. Palav oli, vesi sai otsa. Kui jõudsin matka lõpus parkimisplatsi kohvikusse, siis ostsin endale kohvi ja pooleteist liitrise pudeli vett. Käime ka koske vaatamas ja näeme kaamelikarja õhtul jooma kõndimas. Vägev elamus igatahes. See ekskursioon hakkas kl 14 ja tagasi jõudsime õhtul kl 19.30. Siis läksime rahvuslikule õhtusöögile. alguses näidati meile kohallikke kombeid ja hobustega ratsutavaid mehi, siis mängisid kohalikud muusikud. Järgnes söök, koos ansambli, ringmängude ja kõhutantsijatega. Üsna pikad ja pingutust nõudvad päevad olid reisil aga see eest väga põnevad, täis erinevaid nägemusi ja kultuuri.

5.päev DOUZ - SOOLAJÄRVE ÜLETAMINE - TOZEURI OAAS. Hommikusöök. Ületame Chott al Jeridi soolajärve, kus on silmapiirini näha ainult soolavälju ja hea õnne korral võime imetleda miraaze. Läheneme mägioaasidele. Soovijatele korraldame dziibisafari, mille käigus näeme juba teise kuulsa filmi, "Inglise patsient", filmimispaika. Jõuame päris Alzeeria piiri äärde. Tamerzanas vaatame mahajäetud külasid ja veekaskaadi. Chebikas teeme väikese mägimatka, mille käigus näeme suurt nõgu, kus arvukad allikad annavad elujõudu palmioaasile. Safari lõpeb sufide pealinnas Neftas, kus buss meid taas Tozeuri toimetab. Soovi korral võib puhata päeval basseini ääres. Majutus Tozeuris hotellis Mouradi Tozeur****. Soovijatega suundume meeleolukale berberi õhtusöögile.