24. august 2013

Viru raba testimas

Olen koos Arkoga käinud erinevates rabades, kuid siiani polnud saand päris raba peal kõndida ja ratastooliga veereda. Täna see õnnestus, kui külastasime Lahemaa rahvusparki ja täpsemalt Viru raba. Täna sai käidud üle 3 tunni Viru raba testimas. Oli super elamus, kuigi alguses otsisime infopunkti, kust startida ja kui jõudsime laudteele oli ikka väga lahe elamus. Kui see vaatetorn oleks lasknud ka ratastooliga 3. tasandile sõita ja oleks ikka tahtnud koos Arkoga edasi mülgaste vahel turnida. Arko ootas ja minu osaks jäi kitsamal laudteel uudistamine. RMK peaks ikka nii ehitama, et kes jõuab see sõidab ikka tiiru peale, mitte ei peaks piirduma poole teekonnaga. Väga hea laudtee aga välikäimla peaks olema ka liikumisraskustega inimesele sõbralik ja viidad selgemad, sh invamärgistusega märgistatud. Ilm soosis meie 3,2 - 6 km ettevõtmist ja rabaõhk oli nii kosutav. Rahvast oli üsna palju, isegi mitmeid väliskülastajaid kohtasime oma teekonnal. Samuti lilli, kiili, seeni ja käbisid koos paljude juurikate ja puudega. Seeni ja marju me ei korjanud, sest siis ei ole teistel midagi vaadata. Veepudeli võtsime kaasa ja koju jõudes olime näljased nagu hundid aga see eest rõõmsad. Selliseid turismiradu peaks olema oluliselt rohkem.