5. jaanuar 2019

Meie reisiblogi: Autoga Portugali ja tagasi 12. osa. Portugal

12. päev, 20.06.2018.
Ummikud, ummikud. Teel linna viib 5 rada tasuta kiirteel. Eilne pika silla ületus läks maksma 1,80 eurot. Sild üle Teena jõe lõppes maha sõiduga, kuid Arko sõitis sellest teeotsast mööda ja peagi avastasime, et sõidame samale sillale ja tagasi tuldud teed mööda. Mis seal ikka, sest tagasitulles oli parem ja pilvitum vaade. Naerma ajas, sest ikka juhtub. Täna tutvume Lissaboniga. Esmalt otsime autole parkimiskoha ja teen tutvust parkimisautomaadiga ja topin sinna sisse münte, et parkimispiletit 4 tunniks saada. Aga saab parkida kuni 3,30 tundi ja see läheb 4,20 eurot maksma. Läksime mäest alla ja ostsime 2 tunnised linna punase turismibussi  piletid, et linnaga tutvuda. Arko jäi alla aga mina ronisin üles teisele korrusele avatud vaadet nautima. Linnatuur oli tore, buss tegi erinevaid peatuseid ja lõpuks tulin alla Arko juurde istuma. Jõuame tagasi linna ja siis on mul nii suur nälg, et läheme lõunat sööma. Otsime sellist söögikohta, kus peale joogi ka kõhu täis saaks. Peale pikka mäest üles tulekut, väsin mina ja üks poekese meestöötaja tuleb appi Arkot veidike maad lükkama aga sellest on abi. Kohvikusse sisenedes näeme, et rahvast on palju, sest just on alanud Portugali-Malta jalgpalli MM mäng. Kohalikud jalkafännid rõõmustavad ja hõiskavad, kui Ronaldo lööb 1. värava. Tellime sardiine, kartuli ja salatiga. Lauale tuuakse ka õli ja veinikastme pudelid. Toi maitseb hea, kuigi on ootamatu süüa soolikatega kala. Kõht täis, läheme auto juurde, mis on lillakassiniste lillede sajuga kaetud. Armas. Sõidame veel vanalinnas ringi, sest tahan näha lähemalt trammi. Palju on politseinikke ja tänavate sulgemisi, kuid ühel  tänavannurgal saab Arko auto peatada ja lähen välja trammi ootama. Siis tulevadki järjest 3 vana trammi ja kõik on erinevat värvi. Kollane see kõige tüüpilisem vana tramm. Politseiga on selline kogemus Arkol, et kui ta ühel maanteel liiga hilja reageeris ja üle pideva joone sõitis, et saada peateele, siis politsei peatas meid ja suunas meid tagasi sinna teele, kust me tulime ja olukord oli lahendatud, ei mingeid trahve. Õhtul teeme peatuse enne Porto linna. Vaatame veel ookeanilaineid, nopin merekarpe. Ööbime puhkealal, sajab. Läbisõit 373 km.