18. veebruar 2017

Reisiblogi: Egiptuse lood 1

1. päev, 3.11.2016
Panin kirja meie Egiptuse reisimuljed. Kuidas küll aeg lendab. Olin nende kirjutamise ajal pikalt elunautinud ja kõike muud teinud aga siiski tahaks midagi lugejatega jagada. Eriti veel nüüd, kui selle aasta puhkuseplaanid on tehtud ja uued sihtkohad ootamas. Järge on veel ootamas enne seda reisi toimunuv Veneetsia ja Sveitsi reisijutud aga ma luban, et millalgi need tulevad. Koos piltidega, mida on palju aga üritan siis parimad palad välja pakkuda.

Egiptuse reis sai alguse novembris, Türgis toimunud rahutuste ja rünnakute tõttu sai tühistatud see reis ja valitud ajalooline Egiptuse reis. Kuigi palju seda mõtet heaks ei kiitnud aga kui minna, siis tuleb minna vastu seiklustele, broneerides reisi reisifirma kaudu ja lubasin kodustele, et hullumeelsusi ei tee ja plussiks oli see, et meil oli kaasas oma isiklik turvamees. Tagasiulatuvalt võin öelda, et reis oli põnev, olime hoitud ja turvatud ja tahaks kindlasti tagasi minna Punase mere äärde puhkama ja nii pikendama oma suve ja turgutama tervist novembrikuus.

Siis kui Arko mind autoga 3. novembri varahommikul Tallinna lennujaama viis, hääd lendu siis kõigile soovis, siis olime reisiks valmis. Eelmistel päevadel sai mitmed ettevalmistused tehtud, suvekleidid ja päevitusriided kohvrisse topitud, raha vahetatud, ravimeid kaas varutud jne. Selline külm, tuuline ja lumine ilm pani lausa unistama ja igatsema sooja päikest, palme ja  Punast merd. Lennujaamas sujus kõik hästi, kohvrid ära antud ja juba me ootasime, et saaks juba lennata. Lend Egiptusesse kestis üle 4 tunni. Lendu tõusmine ja maandumine sujus mõnusalt, vaatasime pilvi, päikesetõusu, mägesid ja merd.  Hurghada lennujaamas oli  suhteliselt vähe rahvast,  liikusime nii nagu Merle meile rääkinud oli, läbisime passikontrolli ja enne seda täitsime maale tuleku kaardi, ostsime viisa ja vaatasime sinist taevast lennujaama ees, tegime pilti ja kohal me olime. TEZ Touri mees juhatas meid kollasesse bussi ning peale pikka ootamist selgus ka põhjus, milleks oli hallipassiga mees. Meie puhkamiseks oli tuba AMC Resort Hotellis. Saime toa 1. korrusele, mis tegelikkuses osutus 3. korruseks. Tuba koosnes suurest elutoast ja magamistoast, kuhu seadsid ennast sisse abielupaar. Ronisime kohe vannituppa ja rõdule. Meile meeldis ning juba me mere äärde jalutasime ja rannamõnusid nautisime. Ikka kohe Punasesse merre, mis oli tegelikult sinine. Elu on ikka mõnus ja ilus.

Lõunasöök ja õhtusöök olid hotellis ja peale seda oli showtime. Nii igal õhtul hotellis  ja peale seda oli disko. Erinevatel õhtutel olid erinevad esinejad; olid aafrika tantsud, hiphop, break, kõhutantsijad, seelikukeerutajad ja palju muud huvitavat. Tantsisime ka mõned tantsud ja läksime magama. Hotellis oli kirev seltskond ja  alguses oli rahvast vähem, kuid järgnevatel päevadel lisandus veel erinevaid rahvaid, oli palju hiinlasi, vist 10 bussitäit, ukrainlaseid, venelasi.  Toit oli normaalne aga meie jaoks veidi erinev. Kuna Egiptuses on praegu talv, siis oli puuvilju vähem. Lootsime, et järgmistel päevadel jõuame ka turule… Magama minnes tabas mind üllatus kõva voodi näol, tegin siis peas patjade ja tekkide näol oma elamise mugavamaks. Öösel toimus sääskede rünnak ja see oli ikka vastik pinin.