12. märts 2017

Reisiblogi: Egiptuse lood 4. Luksor

6. novembri hommikul oli äratus 3.40, sõitma kl 4.00. No mis hommik, see ju täitsa öö ja oleme unised. Hotelli infost antakse toidukarbid söögiga kaasa. Kuna tellisime ekskursiooni Luksorisse, siis loodan, et bussis saab veel tukkuda, sest sõit kestab mitmeid tunde läbi kõrbe. Arko arvates on reisimine nagu piinalaager, sest puhata ja magada saab vähe. Me oleme rahul ja ootame kuningate orgu jõudmist.
Kella 7.20 ajal oleme kõrbes ja teeme pausi, et juua kohvi ja võtta kõhutäidet oma kotikestes ning käia wc-s. Teed on suvaliselt parandatud aga suure TEZ kollase bussiga suhteliselt sõidetavad. Õues on külm. Meid võtavad vastu beduiinid. On lapsi lambatalledega, eesliga noored tüdrukud, kes kerjavad busside juures ja küsivad süüa, juua, raha. Varahommikul nähes lapsi hakkab neist hale, sest on bussis giid pikalt meile jutustanud nende inimeste elust ja kultuurisäilimise tavadest. Samas kui õhtul näen sama seltskonda, siis tundub, et see elu nii käibki, et ekskursioonibusside ajaks on nad kohal. Selline elu kõrbes. Sõidame edasi. Bussis on wifi. Giidilt kuuleme, et 5 korda päevas moslemid palvetavad. Alustavad kl 4, lõpetavad kl 19 ja juba 7 aastaselt hakkavad palvetama. Mehed käivad ringi nn kitlites, mis on nii erilised aga sooja on  26 C. Buss rapub ja loksutab. Teed on siin õudsed. Kõrbe teed olid paremad aga suurte pragudega, mida on parandatud, kui need suure vihmavee ajal kaovad. Eesti teed on kindlasti paremad. Egiptlased söövad kaameleid ja joovad kaamelipiima ning neil on säilinud mitmeid perekondlikke tavasid.
Täna ikka on vägev ja suurte elamuste päev. Kella 10 ajal käisime võimsas templis, kus oli isegi kaldtee. Tasus ikka võtta ekskursioone. Kallis on aga huvitav ja kui juba tulla Egiptusesse, siis muidugi tasub ringi vaadata. Arko annab teada, et Tallinnas on -8 kraadi külma ja küsib, et kas püramiide ka näete aga meil on siin lõunas templid. Ei veel. Kuninga teel oleme. Luksori reis, kolmapäeval on Kairo ja püramiidid.

Oleme erinevates templites. Ühe samba diameeter on 3 m. Ehitati nii, et päike tõuseb Punase mere tagant ja keerleb ümber müüride. Kel huvi see kindlasti leiab erinevaid allikaid Egiptuse ja vana aja kohta aga ise seda kõike näha on ikka uskumatu tunne. Karnaki tempel (loe siit) ja Luxori tempel (loe siit).
Kl 13ks on suur nälg ja süüa tahaks. Vist oleks pidanud ikka hotellist midagi näksimiseks kaasa võtma. Nüüd läheme laevaga Niiluse jõele sõitma. Ma olen Niiluse jõel loksunud. Nüüd kõht ka täis ja sõidame bussiga surnute linna. Hea on, et ei pea ise templite pileteid ostma aga pommiväravatest ja koti ette näitamisest ei pääse. Egiptlased ikka hoiavad väga oma ajaloolisi väärtusi ja tagavad turvalisuse kohapeal. Niiluse delta piirkonnas tulevad ajaloo tunnid meelde. Selgus, et Niiluses krokodilli ei ela aga ühte sellist krokodilli poega meile kitsas basseinis näidatakse, samuti jalutame banaanisalus ja vaatame kohalikku lehma. Fotokaga tegin rohkem pilte aga Arkole saadan mobiiliga tehtud klõpse. Selfipulk on kodus ja ripub lambi küljes...miks küll??? Päris ägedad paigad on ja iga templi väravas on läbiotsimine ja kotikontroll ja pommivärav. Kl 16 ajal alustame koju sõitu hotelli poole. Oleme täna nii palju maha kõmpinud, mustadele meestele eieieiei öelnud. Ei taha kõike seda träni, mida nad meile pakuvad aga hirmu ei tunne nende ees, sest nad on väga viisakad. Naised on siin pühad. Hotelli sõidame 4 tundi. Giid kinkis meile jäätised. Teel on palju sildu ja lamavaid politseinikke, kus buss üle kargab. Püssimehed on ka kaasas ja piiripostid on. Hirmu pole tundnud, sest pole ise grupist maha jäänud ja kõik kulgeb. Tunne on nagu eesliga sõidame. Buss kihutab ja loksutab. Pimedaks läheb varsti, kui kõrbes sõidame. Mul on mure, sest pole sularaha ja ma ei saa shoppata. Vahetasin vähe raha ja reiside peale kulus kõik ära. Tahaksin lõhnapoodi minna. Merle ütles, et ta ei osanud arvata. Et me seda raha ekskursioonide jaoks kulut

ame. 😀 Meie võtsime 3 ekskursiooni ja spaamasaazis käisime.  Ahh olen ikka rahul. Eks vaatan lennujaamast midagi poistele ja beebidele. Sõidame pimeduses ja teel buss nii loksutab ja kõrvad on lukus. Meil akna taga on mäed. Varsti jõuame hotelli. Kella 22.30ks mul kõht täis ja hull peavalu terve päeva sellest bussi loksutamisest. Võtsin tabletti,  siis paariks tunniks aitas. Nüüd jälle 2 tundi vist pea valutab. Täna hotellis sööma ja kohe magama. Sai palju näha ja kuulda ja loksuda bussiga ja laevas.