2. august 2009

Kooliaasta lõpu tähistamise reis, 1. osa

Meie peres on juba aastaid traditsioon, et laste kooli lõpetamist tähistame millegi erilisemaga. Varemalt käisime lihtsalt koos väljas söömas, olgu selleks siis kitsaste rahalistevahendite tõttu MC Donalds või mõni Musamäe söögikoht. Eriliselt lahe on olnud Osmanis või hiinatoidu söömine Tammsaare tee - Mustamäe tee Statoili tanklas Sopstickis. Alati oli üllatus, kui ei osanud aimatagi millist toitu lauale toodi. Nii piirdusid minu pojad friikartulitega, samas kui meie nautisime riisi söömist puladega, lisandiks kanaliha ja jasmiiniitee. Mõni seltskonnas tellitud toit "haises" lubatud pambusevõrsete asemel mudale, et ei suudetudki ära süüa. Võeti siis lahkesti karbi sees kojugi näksimiseks kaasa.

Eelmisel aastal võtsime ette perereisi Setumaa-Värska-Võrumaa-Jõgevamaa. Tegelikkuses sai reis alguse Tallinnast-Jõgevamaale Arko koju, kust jätkus Palamusel, Kevade radadel, millele järgnesid Piusa koopad, jaaniõhtu Roosi saarel, võru linna külje all jne...

Aasta varem, 2007.aastal asusime vallutama Hiiumaad, käisime külas kirjasõber küllil, kes andis häid nõuandeid, vallutasime tuletorne, sõime mustikaid ja tutvusime Estonia laevahuku mälestusmärgiga. Hobusekasvatuse talu kõrval telkimine koos saksa noortega on meeles siiani. Kitarrimuusika saatel laulmine ja imeline päikeseloojangu mälestused värsked siianigi.

Sel aastal, kui Arko kooli lõpetas, võtsime ette välisreisi naaberriiki Lätti. Kuuldused sealse riigi majandusraskustest olid pea märkamatud, inimesed sõbralikud. Esimese päeva õhtuks jõudsime Jurmala alla, kus telkisime ja nautisime päikeseloojangut mere ääres.
Järgmisel päeval jätkus meie imeline ringreis.