26. detsember 2011

Valged jõulud Jõgevamaal

Meil olid valged jõulud Arko maakodus. Metsast toodi koju kuusepuu, mille ma ise ära ehtisin ja jõululaupäeval käisime kalmistul küünlaid panemas. Pärast läksime kella 14st Torma kirikus jumalateenistusele. Ilus oli ja maakirik oli rahvas täis, pasunakoor mängis pühaööd ja segakoor laulis jõululaule. Kaunis aeg on see jõuluaeg ja eriti veel siis, kui saab linna kärast eemale. Istuda koos perega lauas ja süüa verivorsti, kana, sülti ja kõrvitsasalatit. Minu kõhuke täitus nii kiiresti, et veel eilegi eriti süüa ei tahtnud, vaid piirdusin näksimisega. Jõuluvana käis ka ja läks kiirustades laste juurde. Maa oli valge ja see, mis jõulude ajal maa sadas ja ära külmus oli ilus vaadata. Tegin kodu ümbruses väikse tiiru ja klõpsasin armsaid talvepilte.

Täna hommikul ärkasime suure tuulekohina saatel üles, päike särab taevas ja õues on taas roheline jõuluime. Torm viis elektri pooleks päevaks ja seepärast läksime Tartusse Raekoja platsi jõulupuud vaatama. Puu oli suur ja õõtsus vägevalt tormituultes, kuid jäi püsti. Samas lendasid platsil prügikastid ja pisemad kuused olid kummuli kukkunud. Päike paistis ja oksi, lehti oli linnatänavad täis. No ei olnud sellist Tartu jõulutunnet, oli nagu oktoober. Lõunakeskuse parkla oli autosid täis ja rahvast palju. Ja veel - eile vaatasime Jõulutunnelit ja mul tõesti on väga hea meel meie pimedate üle, sest saime palju endid tutvustada, saates oli jupikesi nii Tallinnast kui mujalt, mis kajastasid positiivselt pimedate ja vaegnägijate elu ja igapäevaseid toimetusi. Nüüd loodame, et Tondi tänava maja saab ehitusprojekti ning kasutuskõlbliku sisu. Hea meel on korda läinud aasta üle.