26. veebruar 2013

Kas meil on liiga palju taksosid?

Või on meil hoopis vähe raha, millega taksosõidu eest tasuda. Selline mõte kerkis pähe, kui lugesin uudist, et taksojuhid jäävad tööta tasuta ühistranspordi tõttu. Aga minu jaoks on koguaeg olnud taksosõit kallis ja teen seda hädapärast ja siis, kui ühistransport ei liigu. Minu arvates on inimestel raha vähe ja taksot kasutavad need kellel on raha või kellel on vaja sõita. Invatakso koordinaatorina tean, et raha on alati vähe ja need inimesed, kes isegi tasuta ühistranspordini ei suuda pääseda ega jõua kõndida, ongi taksode kasutajad. Kasutavad linna sotsiaalteenusena limiidi eest invataksot ja siis sõidavad ka lisaks. Aga need kellel on paksem rahakott, mugavus tähtis, turstid, pidulised, kelle pärast taksojuhid ööklubide ja baaride juures jahti peavad. Need on jäänud. 
Mõned korrad aastas sõidan ka ise taksoga koju. Kui mul oli eelmisel aastal vaja taksot, siis kui veel ei olnud tasuta ühistrasnporti, siis hommikul kella 9 ajal otsisin telefoni teel taksot Kakumäele. Helistasin üle 20 minuti odavamaid taksofirmasid läbi ja taksot ma ei saanudki ja jäigi minemata sinna kokkusaamisele. 

Minu arvates tuleks otsida põhjust ka taksojuhtide suhtumisest ja tööstiilist, sest mugavam on teha kesklinnas sõite, passida taksopeatustes, sadamas, kui sõita Tallinna ääremaadele. Võib ju kiruda, et Tulika takso on kallis, kuid kui vaja, siis sealt ka takso saab. Maksad rohkem aga ega see telefoniga taksootsimine ka odav ole. Samas kvaliteet loeb ka midagi ja kui oled õigel ajal ja õiges kohas, nt arstile minek, lennujaama sõit või muu kellaajlaine sõit. Meenub rahvatarkus, et me pole nii rikkad, et osta odavaid asju, kuuid kui odav on hea ja eestimaine, siis vaatan kindlasti hinda. Aga seniks kasutan ühistransporti ja sellega saab kiiremini edasi, samas pole vaja tegeleda takso ootamise ja otsimisega.

Artikkel tänasest Eesti Päevalehest: 
Taksojuhid: tasuta transport on jätnud meid näljapajukile

 Suuresti reguleerimata Tallinna taksoturul kaotavad enim sõitjaid väikefirmad ja FIE-d.
„Tundub küll, et kliente on kasvõi aastatagusega võrreldes vähem,” nendib 12 aastat FIE-na taksot sõitnud Aivar. „Tasuta ühistranspordi tõttu hätta sattunud taksofirmadest pole küll kuulnud, aga kliente on vähem.” Aivar pole ainus, kes sõidutab nüüd vähem inimesi kui eelmisel aastal. Klientide arvu vähenemine sunnib Saksa Taksot korraldama lausa protesti tasuta ühistranspordi vastu, mis on märgatavalt vähendanud taksosõitjate arvu.Saksa Takso tegevjuht Andrea Green ütles, et kuna transporditeenust kasutaval inimesel on nüüd tasuta alternatiiv, pärsib see otseselt sõitjatevedu pakkuvate ettevõtete käibeid. Saksa Takso kõnekeskusesse on laekunud 25% vähem väljakutseid kui eelmisel aastal samal ajal. „Tallinna linnavalitsuse käik on tekitanud ebaausa konkurentsisituatsiooni meie suhtes,” sõnas ta. Arvestades konkurentsi taksosektoris, on seal hinnasõjad Greeni sõnul juba peetud ja tariife pole enam kuhugi langetada. Pigem vastupidi. „Kuna mootorikütuse ja sõidukitehoolduse kulud pidevalt kerkivad, siis ilmselt on taksofirmad sunnitud samuti hindu tõstma,” tõdes ta.Ta ei kahtle, et tasuta ühistransport viib turult nii mõnegi firma. See aga ei pruugi kliendi seisukohalt sugugi halb olla, eriti arvestades, milline segadus valitseb pealinna taksonduses.
   

Kommentaare ei ole:

Autoreis Kreekasse 6

 16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...