Või on meil hoopis vähe raha, millega taksosõidu eest tasuda. Selline mõte kerkis pähe, kui lugesin uudist, et taksojuhid jäävad tööta tasuta ühistranspordi tõttu. Aga minu jaoks on koguaeg olnud taksosõit kallis ja teen seda hädapärast ja siis, kui ühistransport ei liigu. Minu arvates on inimestel raha vähe ja taksot kasutavad need kellel on raha või kellel on vaja sõita. Invatakso koordinaatorina tean, et raha on alati vähe ja need inimesed, kes isegi tasuta ühistranspordini ei suuda pääseda ega jõua kõndida, ongi taksode kasutajad. Kasutavad linna sotsiaalteenusena limiidi eest invataksot ja siis sõidavad ka lisaks. Aga need kellel on paksem rahakott, mugavus tähtis, turstid, pidulised, kelle pärast taksojuhid ööklubide ja baaride juures jahti peavad. Need on jäänud.
Mõned korrad aastas sõidan ka ise taksoga koju. Kui mul oli eelmisel aastal vaja taksot, siis kui veel ei olnud tasuta ühistrasnporti, siis hommikul kella 9 ajal otsisin telefoni teel taksot Kakumäele. Helistasin üle 20 minuti odavamaid taksofirmasid läbi ja taksot ma ei saanudki ja jäigi minemata sinna kokkusaamisele.
Minu arvates tuleks otsida põhjust ka taksojuhtide suhtumisest ja tööstiilist, sest mugavam on teha kesklinnas sõite, passida taksopeatustes, sadamas, kui sõita Tallinna ääremaadele. Võib ju kiruda, et Tulika takso on kallis, kuid kui vaja, siis sealt ka takso saab. Maksad rohkem aga ega see telefoniga taksootsimine ka odav ole. Samas kvaliteet loeb ka midagi ja kui oled õigel ajal ja õiges kohas, nt arstile minek, lennujaama sõit või muu kellaajlaine sõit. Meenub rahvatarkus, et me pole nii rikkad, et osta odavaid asju, kuuid kui odav on hea ja eestimaine, siis vaatan kindlasti hinda. Aga seniks kasutan ühistransporti ja sellega saab kiiremini edasi, samas pole vaja tegeleda takso ootamise ja otsimisega.
Artikkel tänasest Eesti Päevalehest:
Taksojuhid: tasuta transport on jätnud meid näljapajukile
Suuresti reguleerimata Tallinna taksoturul kaotavad enim sõitjaid väikefirmad ja FIE-d.
„Tundub küll, et kliente on kasvõi aastatagusega võrreldes vähem,”
nendib 12 aastat FIE-na taksot sõitnud Aivar. „Tasuta ühistranspordi
tõttu hätta sattunud taksofirmadest pole küll kuulnud, aga kliente on
vähem.” Aivar pole ainus, kes sõidutab nüüd vähem inimesi kui
eelmisel aastal. Klientide arvu vähenemine sunnib Saksa Taksot
korraldama lausa protesti tasuta ühistranspordi vastu, mis on
märgatavalt vähendanud taksosõitjate arvu.Saksa Takso tegevjuht
Andrea Green ütles, et kuna transporditeenust kasutaval inimesel on nüüd
tasuta alternatiiv, pärsib see otseselt sõitjatevedu pakkuvate
ettevõtete käibeid. Saksa Takso kõnekeskusesse on laekunud 25% vähem
väljakutseid kui eelmisel aastal samal ajal. „Tallinna linnavalitsuse
käik on tekitanud ebaausa konkurentsisituatsiooni meie suhtes,” sõnas
ta. Arvestades konkurentsi taksosektoris, on seal hinnasõjad
Greeni sõnul juba peetud ja tariife pole enam kuhugi langetada. Pigem
vastupidi. „Kuna mootorikütuse ja sõidukitehoolduse kulud pidevalt
kerkivad, siis ilmselt on taksofirmad sunnitud samuti hindu tõstma,”
tõdes ta.Ta ei kahtle, et tasuta ühistransport viib turult nii
mõnegi firma. See aga ei pruugi kliendi seisukohalt sugugi halb olla,
eriti arvestades, milline segadus valitseb pealinna taksonduses.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Autoreis Kreekasse 6
16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...
-
Tööraamatud ja tööstaaž. Sotsiaalkindlustusamet teatab, et pensionistaaž kujuneb sinu eluteel toimunud tegevustest, nagu õppimine, laste kas...
-
Minu puhkuse kolmanda nädala esimesed päevad möödusid marjakorjamisega. Olin Arko kodus Jõgevamaal, Levalas ja noppisin marju. kokku sain 3 ...
-
Nüüd on 2. silma operatsioonist möödas tervelt nädal. Kui nüüd algusest alata, siis eelmise aasta detsembris märkasin, et parem silm ei näe ...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar