Oleme poolteist aastat elanud Haabersti linnaosas, Vana-Rannamõisa teel. Siin on hea elada, sest elaks nagu maal ja
põllu peal aga tegelikkuses jõuab linna päris kiiresti ja kui palju
kardavad neid tipptundide ummikuid, siis Haabersti ring ja Rannamõisa
tee ristmik on läbitavad ja mingit seismist pikalt ei toimu. Bussid on
korralikud ja puhtad. Kui see 21 liinibuss tihedamini käiks ja veel
mõlemas suunas sõidaks, siis oleks elu veelgi täiuslikum.
Haabersti
elanikud on kurtnud, et bussiühendus peaks olema otse kesklinna. Minu arvates see ümberistumine võtab aega ja lihtsam oleks otse sõita
kesklinna. Arvate, et nurisen niisama, kuid tegelikkuses soovisime koos Arkoga
minna tööle Kristiinesse. Kui kodu juurest saame madalapõhjalise
bussiga Paldiski maanteeni sõita, siis edasi peaksime pooltundi ootama trolli
nr 6, sest eelmine madalapõhjaline läheb ära paar minutit varem ja uus
tuleb siis pika vahemaa järel. Seetõttu kasutame liiklemiseks autot, sest
sellega jõuab kiiremini ratastoolis inimene tööle ja linna. Eks see ole
mõtlemise koht ja planeerimise vajadus, mis aitaks muuta ühistrnasporti
ka liikumispuudega inimesele kättesaadavamaks.
Esitasime Tallinna Puuetega Inimeste Koja poolt ettepaneku Tallinna Transpordiametile peale seda, kui olime TPIK taksokomisjoni liikmetega 5.juuni 2013 koosolekul arutanud tasuta ühistranspordi kasutamise võimalusi Tallinnas. Imelik on see, et kui trammid sõidavad madalapõhjalised, siis peale kella 19 õhtul neid liinidel praktiliselt polegi. Sõiduplaani vaadates selgus, et tramm nr 3 liini teenindavad ainult kõrged trammid ja siit tekib küsimus, et kas seda liini ei kasutagi eakad, puuetega inimesed, turistid, lapsevankrite ja väikelastega sõitjad? Kui on tasuta ühistransport, siis peaks see olema paremini planeeritud ja suuremate kasutamisvõimalustega ka neile, kellel probleem sõiduteelt trammi astumisega. Tegelikkuses peaksid trammidel ikkagi olema ooteplatvormid, sest kõrguste vahe on suur ja see peaks olema teostatav linnaplaneerimises. Mujal Euroopa riikides see nii ongi.
Kuna invatranspordi
limiidid on väikesed, siis soovivad liikumispuudega inimesed suvekuudel
aktiivsemalt ühistransporti kasutada. Komisjoni
liikmed tõid välja probleemidena:1) Sissepääs ühistransporti on
problemaatiline, sest ratastoolikasutajatel on olnud kogemusi, kus trollijuhid
ei suuda avada kaldteid ja ütlevad, et need ei tööta ja küsivad miks pole
liikumispuudega inimesel endal kaasas isiklikku abistajat. 2) Samuti on ilmnenud olukordi, kus
ühistransport sõidab minema ja jätab ratastoolis inimese peatusesse maha. 3) Madalapõhjalised ühistranspordivahendid
ei püsi graafikutes, peale kella 19 ei sõida madalapõhjalised trammid Koplisse
ja nr 3 trammiliinil ei sõida madalapõhjalisi tramme.
Ettepanek
transpordiametile: parandada ühistranspordi kättesaadavust ja ligipääsetavust
bussidesse, trollidesse ja trammidesse ning vaadata üle liinigraafikud, sest
kui Tallinnal on olemas madalapõhjalised ühistranspordivahendid, siis need peaksid
ka kõiki linnakodanikke teenindama ja tagama tasuta transpordi puuetega
inimestele võrdselt teistega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar