5. juuli 2013

Tasuta ühistranspordi kättesaadavusest

Oleme poolteist aastat elanud Haabersti linnaosas, Vana-Rannamõisa teel. Siin on hea elada, sest elaks nagu maal ja põllu peal aga tegelikkuses jõuab linna päris kiiresti ja kui palju kardavad neid tipptundide ummikuid, siis Haabersti ring ja Rannamõisa tee ristmik on läbitavad ja mingit seismist pikalt ei toimu. Bussid on korralikud ja puhtad. Kui see 21 liinibuss tihedamini käiks ja veel mõlemas suunas sõidaks, siis oleks elu veelgi täiuslikum. 
Haabersti elanikud on kurtnud, et bussiühendus peaks olema otse kesklinna. Minu arvates see ümberistumine võtab aega ja lihtsam oleks otse sõita kesklinna. Arvate, et nurisen niisama, kuid tegelikkuses soovisime koos Arkoga minna tööle Kristiinesse. Kui kodu juurest saame madalapõhjalise bussiga Paldiski maanteeni sõita, siis edasi peaksime pooltundi ootama trolli nr 6, sest eelmine madalapõhjaline läheb ära paar minutit varem ja uus tuleb siis pika vahemaa järel. Seetõttu kasutame liiklemiseks autot, sest sellega jõuab kiiremini ratastoolis inimene tööle ja linna. Eks see ole mõtlemise koht ja planeerimise vajadus, mis aitaks muuta ühistrnasporti ka liikumispuudega inimesele kättesaadavamaks.  

Esitasime Tallinna Puuetega Inimeste Koja poolt ettepaneku Tallinna Transpordiametile peale seda, kui olime TPIK taksokomisjoni liikmetega 5.juuni 2013 koosolekul arutanud tasuta ühistranspordi kasutamise võimalusi Tallinnas. Imelik on see, et kui trammid sõidavad madalapõhjalised, siis peale kella 19 õhtul neid liinidel praktiliselt polegi. Sõiduplaani vaadates selgus, et tramm nr 3 liini teenindavad ainult kõrged trammid ja siit tekib küsimus, et kas seda liini ei kasutagi eakad, puuetega inimesed, turistid, lapsevankrite ja väikelastega sõitjad? Kui on tasuta ühistransport, siis peaks see olema paremini planeeritud ja suuremate kasutamisvõimalustega ka neile, kellel probleem sõiduteelt trammi astumisega. Tegelikkuses peaksid trammidel ikkagi olema ooteplatvormid, sest kõrguste vahe on suur ja see peaks olema teostatav linnaplaneerimises.  Mujal Euroopa riikides see nii ongi.

Kuna invatranspordi limiidid on väikesed, siis soovivad liikumispuudega inimesed suvekuudel aktiivsemalt ühistransporti kasutada. Komisjoni liikmed tõid välja probleemidena:1) Sissepääs ühistransporti on problemaatiline, sest ratastoolikasutajatel on olnud kogemusi, kus trollijuhid ei suuda avada kaldteid ja ütlevad, et need ei tööta ja küsivad miks pole liikumispuudega inimesel endal kaasas isiklikku abistajat. 2) Samuti on ilmnenud olukordi, kus ühistransport sõidab minema ja jätab ratastoolis inimese peatusesse maha. 3) Madalapõhjalised ühistranspordivahendid ei püsi graafikutes, peale kella 19 ei sõida madalapõhjalised trammid Koplisse ja nr 3 trammiliinil ei sõida madalapõhjalisi tramme.

Ettepanek transpordiametile: parandada ühistranspordi kättesaadavust ja ligipääsetavust bussidesse, trollidesse ja trammidesse ning vaadata üle liinigraafikud, sest kui Tallinnal on olemas madalapõhjalised ühistranspordivahendid, siis need peaksid ka kõiki linnakodanikke teenindama ja tagama tasuta transpordi puuetega inimestele võrdselt teistega.

Kommentaare ei ole:

Autoreis Kreekasse 6

 16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...