Mina kasutan ühistransporti vajadusel ja meie pere jaoks on suur kokkuhoid see tasuta ühistranspordi kasutamine. Ühistrnaspordi liinide marsruudid on aastakümneid püsinud samad, kuid juurde on ehitatud uusi maju linna ääremaadele ja suured tööstusettevõtted on oma töökohtasid vähendanud.
Meenub, et viimane suur ümberkorraldamine oli siis, kui nr 2 trolli asemel pandi tööle 24 buss, mis sõidab ka Mäepealse tänava kaudu. Meie elukoha juurde sõidab nr 21 buss, mis sõidab ringi ühes suunas. Mina loodan, et see buss hakkab varsti sõitma kahes suunas, sest praegu paljud kohalikud inimesed, kes käivad Kakumäe Selveris toitu ostmas, siis lähevad suurte ja raskete toidukottidega poolekilomeetri kauguses asuvasse Tanuma peatusesse, et sealt koju sõita. See 21 number buss peaks sõitma tihedama graafiku alusel, et ka ilma autota inimesed saaksid normaalse ajakuluga koju. Praegu on minul üks suur kombineerimine trolli, busside graafikutega, et koju saada. Palju on selliseid lastega peresid, eakaid ja koolilapsi, kes liikumiseks igapäevaselt ühistransporti kasutavad. Ja oleks lihtsam, kui ei peaks valideerima neid rohelisi ühiskaarte.
Meenub, et viimane suur ümberkorraldamine oli siis, kui nr 2 trolli asemel pandi tööle 24 buss, mis sõidab ka Mäepealse tänava kaudu. Meie elukoha juurde sõidab nr 21 buss, mis sõidab ringi ühes suunas. Mina loodan, et see buss hakkab varsti sõitma kahes suunas, sest praegu paljud kohalikud inimesed, kes käivad Kakumäe Selveris toitu ostmas, siis lähevad suurte ja raskete toidukottidega poolekilomeetri kauguses asuvasse Tanuma peatusesse, et sealt koju sõita. See 21 number buss peaks sõitma tihedama graafiku alusel, et ka ilma autota inimesed saaksid normaalse ajakuluga koju. Praegu on minul üks suur kombineerimine trolli, busside graafikutega, et koju saada. Palju on selliseid lastega peresid, eakaid ja koolilapsi, kes liikumiseks igapäevaselt ühistransporti kasutavad. Ja oleks lihtsam, kui ei peaks valideerima neid rohelisi ühiskaarte.
Meie valimisprogrammis on, et Tallinn
on suurlinnana pidevas liikumises ning linna eesmärgiks on keskkonna ja
linnaelanike tervise hoidmine. See tähendab mugavat ühistransporti, head
ühendust linnaosade ja naabervaldadega ning sportimisvõimalusi kõigile
linnaelanikele. Et
saavutada parim terviklahendus, tuleb planeerida kõiki liikumisviise ja -vorme kogu
linnas ühtse tervikuna. Linnakeskkonna ja -ruumi säästlikuks kasutamiseks tuleb
eelisarendada ühistransporti ja kergliiklusteede võrku. Soodsa, kiire ja mugava
ühistranspordi tagamine ning linna kergliiklusteede võrgu arendamine saab
toimuda vaid koostöös naabervaldadega.
Seepärast teeme ühistranspordi arendamisel koostööd lähivaldadega, et luua
ühised transpordikoridorid ja piletihindade soodustused. Võtame linnaruumi
transpordikoridoride planeerimisel arvesse kõigi Tallinna lähivaldade arenguid
ja muutusi. Samas on tänavavõrgu kaasajastamise kiirendamiseks vajalik ka
riigipoolne panus.
Luban tegeleda, et ühistranspordi liinivõrgu kohandamise vajadusega ja muuta peatuste asukohad vastavaks linnaelanike reaalsetele vajadustele. Ajakohastame transpordivõrgu selliselt, et Tallinna piires ei tuleks lähtekohast sihtkohta jõudmiseks ümber istuda mitte üle ühe korra. Tagame tasuta kvaliteetse ühistranspordi kõigile tallinlastele ja Tallinnas õppijatele.
2 kommentaari:
"Ajakohastame transpordivõrgu selliselt, et Tallinna piires ei tuleks lähtekohast sihtkohta jõudmiseks ümber istuda mitte üle ühe korra."
Päris huvitav plaan. Millise topoloogiaga võrk sellisele nõudmisele üldse vastab? Täht kindlasti (on üks keskus, kuhu saab absoluutselt igalt poolt ühe otsaga), aga kas mõni veel?
Muideks Tartu linnas on selline võimalus täitsa olemas.
Postita kommentaar