30. oktoober 2014

Haiglalood 1

On kolmapäev, 29.10.2014

Arko läheb täna haiglasse. Tellisime invatakso ratastoolibussi juba kl 7.40ks hommikul. Bussijuht arvas, et kõige õigem on sõita Haaberstist Mustamäele kiirabihaiglasse mööda Tammsaare teed. Seal aga on sel kellaajal uskumatud ummikud ja mina ka ei hakanud bussijuhti õpetama, et pööra Nõmme poole ja sõidame mööda Ehitajate teed Tipi ringile ja sealt mööda Sõpruse pst-d haiglani. Oleme seda teed sõitnud juba juulikuust alates pea igal esmaspäeval. Lõpuks peale pooletunnist sõitu saime haiglasse. Leidsime nii garderoobi kui ka registratuuri, Arko andis allkirja ja riideid andnudki ära. Siis viis üks töötaja meid liftiga 7.le korrusele. Siis hakkasid toredad asjad juhtuma, sest 1) küsiti Arko ja minu käest, et kelle juurde? Vist arvati, et tulime kedagi vaatama. Arko naeratas, mõtles ja muigas, et Teie juurde. 2) selgus, et osakonnas pole mitte ühtegi vaba voodikohta ja kõik kohad on täis. Siis saabus veel üks vanem naine tütrega ja üks noormees karkudel. Neile asuti kärmesti andmeid vormistama, ankeete täitma ja allkirju võtma. Meie aga ootasime ja ma ütlesin, et enne ma ära ei lähe, kui Arko on palatis. Hakkasime ootama, siis võtsid meid arstid ette ja 3) selgus, et ka Arkot opereerima pidanud arst on haigeks jäänud. Operatsioon on plaanis homme. 4) peale ligi 2 tunnist ootamist sai Arko voodikoha, sest üks teine patsient paigutati ümber teise palatisse. 5) palatisse jõudes selgus, et ees ootasid meid 2 naisterahvast. Arko ütles, et on ikka olukord, et temaga ikka juhtub, et isegi naistega koos palatisse pannakse. WCd uurides, ilmnes Arko kartus, et sinna ta ratastoolis sisse ei mahu (varbad mahuvad) aga õnneks oli uks lahti pesuruumis, kus oli normaalne käetugedega inva-wc. Tundub, et Arko peab seda kasutama ja alguses küsiti küll, et palatis on ka aga siis ta selgitas, et ei kõnni, ei seisa ja ei mahu... Lohutasin teda, et vaata milline linna vaade ja päikseline hommik. Siis toppisin Arko tennised kotti ja tulin trolliga tööle. Õhtul siis Arko kiitis teenindust ja haiglasööki. Selgus, et ta on intensiivravipalatis ja homme hommikul läheb sealt operatsioonile ja siis tuuakse tagasi samasse palatisse. 7. Korrusel on ilus vaade ja selgus, et palju linde akna taga lendamas lausa parvedena. Vestlesime FB sõnumitena, sest mu mobiilil õhtul levi nii hakkis, et ei saanudki rääkida. Homme jälle uus päev ja loodan, et sealt edasi läheb kõik paremuse ja tervenemise poole. Vaatasin mina  "Pealtnägijat" ja oma  "Pilvede all" seriaali ja ronisin vanni. Üksinda on voodi ikka nii suur ja lai aga padjal on ikka Arko lõhn juures. Arko ütles juba õhtul, et igatseb meie pehmet ja laia voodit, et see haigla oma on liiga kõva ja tal jäävad kondid kangeks. Ja veel selgus, et ta ajas pesuruumis lambilülitit otsides sireenid tööle ja lambinupp oli koridoris. Nalja kaa aga imestama paneb, et tänapäeva haiglapalatites ei võeta arvesse liikumispuudega inimeste erivajadusi tualetruumi kasutamisel. Olen seda näinud Haabersti Hooldusravikliinikus, kus on invawc palatites olemas ja maja renoveeritud ning sobiv hooldushaigla.        On öö ja ootame järgmist päeva.