Raepressi uudis, 25. november 2009
Tallinna Sotsiaal-ja Tervishoiuamet koostöös Eesti Kurtide Liidu, Tallinna Transpordiameti ja Tallinna taksofirmadega töötasid välja tegevusjuhise eesmärgiga hõlbustada kuulmispuudega ning kõnetakistusega inimestel takso tellimist Tallinnas.
Inimesed, kes ei kuule või kelle kõne on takistatud, saavad nüüdsest taksot tellida SMS teel juba kolmest taksofirmast, AS Tulika Takso, Marabu ja Laki Takso.
Takso tellimise arusaadavuse tagamiseks töötati välja süsteem, mille järgi toimides võib kuulmis-või kõnepuudega inimene olla kindel, et tema tellitud takso ka kohale tuleb. Reeglina saadab taksofirma tellimusele kinnituse viie minuti jooksul peale tellimuse saamist (tipptundidel ja näiteks aastavahetusel kauem). Kui kinnitust ei tule, on see märk, et klient võib saata uue tellimuse või tellida takso mõnest teisest firmast.
Kui soovitakse taksot tellida konkreetseks kellaajaks, tuleb arvestada, et tellimuse esitamiseks ja tellimuse täitmiseks peab varuma aega, üldjuhul viis minutit kinnituse aeg + 10 - 15 minutit tellimuse täitmise aeg.
Kurdid omavad vastavat kaarti ja seda tuleks taksojuhtidele taksosse sisenedes näidata.
Soovitus on salvestada takso tellimise vorm oma mobiili.
SMS teel takso tellimise skeem on üleval Eesti Kurtide Liidu kodulehel – http://www.ead.ee/tallinna_taksode_tellimine_2009.html ja
Tallinna ja Harjumaa Kurtide Ühingu kodulehel - http://www.thky.ee/et/uudised?news_id=254
Lisateave: Kerti Kollom Seidelberg,
Tallinna
Ruth Pärn,
Tallinna Transpordiamet tel 6404997
Tulika Takso tel 53345859
Marabu Takso tel 56454440
Laki Takso tel 5050511
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar