25. november 2009

Liinitaksod sõid kaubamaja juures invaparkimiskohad välja

Hea meel on lugeda tänast Eesti Päevalehe artiklit Tallinna kubamaja invaparkimiskohtade kohta. Keegi teeb oma tööd ja arvab, et hästi. Tegelikkuses ei mõtle need invaparkimiskohtade märgistajad ja ümber tõstjad mitte liikumispuudega autojuhile, vaid saatjatele, kes inimesi transpordivad. Praegu on selles kohas parkimine ohtlik. Lisasin ka oma kommentaari artilile:

Tallinnas on nii vähe avalikke tasuta invaparkimiskohti, et neid peab otsima, nendele parkimiseks peab ootama järjekorras. Kaubanduskeskuste ees, nn eramaal, on lihtsam ja parkimine on paremini korraldatud. Kaubamaja juures asuv invaparkimiskoht on ohtlik liikumispuudega juhile, sest autost väljudes satub juht kohe keset tänavat ja peabki kasutama seda kaubaautode sissesõiduteed, et kõnniteele saada. Invaparkimiskohtade märgistamise nõuded on kirjas, kehtivad topelt märgistus ja laiemad nõuded, siis saab ka ratastoolis autojuht parkida ja ohutult väljuda. Tallinna linnas ei väljastata invaparkimiskaarti saatjale, vaid see kaart kehtib koos liikumisraskustega inimesega. Vajalik on andmebaasi tegemine Tallinnas, kuhu lisada invaparkimiskohtade nimekiri ja linnas välja antud parkimiskaardid. Parkimiskaardi kasutamise eest vastutab inimene, kellele on kaart välja antud. Kaardid kuulutab kehtetuks ka kaardi väljastaja.

Liinitaksod sõid kaubamaja juures invaparkimiskohad välja

http://www.epl.ee/artikkel/483400

Kommertsliinide peatuse kõrvalt tõrjutud kohale mahub heal juhul üks auto.Tallinna kaubamaja trollipeatuste poolses küljes invaliididele parkimiseks jäetud kohad nihutati tänava ühest otsast teise, vahetult kaubamaja traspordivärava ette. Ehkki märk lubab seal parkida kahel sõidukil, mahub bussipeatuse ja värava ees parkimist keelava kollase joone vahele parimal juhul üks auto.

„Parkimiskohad viidi sinna, kus oleks ohutum ja parem,” pakkus Tallinna transpordiameti linnatranspordi juhataja Ruth Pärn selgituseks. Pärn tõi välja, et kaubamaja samas küljes peatuvad ka kommertsliinide bussid ja liinitaksod, mis oleksid hakanud invaparkijaid segama. Pärn lisas, et tänavate märgistamise teenust tellib linn AS-ilt Signaal ja parkimiskohtade nihutamine johtus kas liikluskorralduse või kommertsliinide sõiduplaanide muutmisest. AS-i Signaal liikluskorraldusdirektori Margus Ploomanni kinnitusel toimub aga linnas iga joone tõmbamine, liiklusmärgi paigaldamine ja muu Tallinna liiklusteenistuse korralduse alusel.

Invaluba raske kontrollida

Linna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Vello Lõugase sõnul vajab informatsioon veel kontrollimist, mistõttu ei saanud ta parkimiskohtade arvu võimalikku suurendamist kaubamaja juures eile kommenteerida.Kas invakohtadele parkijad ka tegelikult vastavat luba omavad, on Ruth Pärna hinnangul väga raske kontrollida, sest üleriigiline vastavate lubade andmebaas puudub. Kuigi abilinnapea Merike Martinson rääkis suvel sel teemal sotsiaalministeeriumiga, ei ole vastava registri koostamist Pärna teada ministeeriumil kavaski. Parkimislubasid väljastatakse sotsiaalministeeriumi mää­ruse alusel, kuid lubade kohta peab registrit iga omavalitsus eraldi. Luba on nimeline ja selle saab invaliid või tema saatja. „Parkimise poolelt on seda aga kurjalt ära kasutatud,” tõdes Pärn. „Tõendi saab perearstilt ja luba väljastatakse dokumendi alusel absoluutselt igaühele.”
Autor: Erik Müürsepp

Kommentaare ei ole:

Autoreis Kreekasse 6

 16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...