13. veebruar 2010

Taksojuhtide koolitamisest invataksojuhtideks?

Lugeja saatis mulle ühe hea küsimuse, mida ei saa jätta blogisse lugemiseks panemata. Lihtsalt liiga hea küsimus. Aga vastasin pikemalt. Takso on takso. Juht on ikka taksojuht.

Küsimus: Puuetega Inimeste Koda tegeleb ka taksojuhtide koolitamisega invataksojuhtideks. Kirjeldage palun täpsemalt seda protseduuri, kuidas on asi
korraldatud, kaua see koolitus kestab, kes on koolitajad ja kas tehakse koolituse lõpus ka mingisugune eksam, kindlustamaks tulevase invataksojuhi pädevus erivajadustega inimese transportimisel? Kui jah, siis kas leidub ka isikuid, kes neil testidel/eksamil ''läbi kukuvad'' ja kellest pole saanudki vastavat taksojuhti?

Vastus
: Tallinna Puuetega Inimeste Koda ei koolita taksojuhte invataksojuhtideks, meie eesmärk on koolituse käigus selgitada taksojuhtidele märkama ja arvestama erivajadustega. Taksojuhid on eelnevalt avaldanud taksofirmas soovi ja valmisolekut hakata teenindama puuetega inimesi. Koolitus toimub 2 osas.

Taksojuhtide koolitus toimub puuetega inimeste tegevuskeskuses, kus ratastoolis liikumispuudega inimene Mati Mugur räägib liikumispuudega inimeste teenindamisest, abivahenditest ja parkimisest, vaegkuulja Rein Järve tutvustab kuulmispuudega inimeste vajadusi ja abistamisest, Vello Vart selgitab pimedate, nägemispuudega inimeste probleeme ja abistamist liikumisel taksost hooneteni ja juhtkoera kasutamisest. Mina, invatakso koordinaatorina, selgitan taksojuhtidele puuetega inimeste vajadusi, invatakso kasutamist ja taksojuhi rolli puuetega inimeste teenindamisel. Alati on järgnenud ratastooliga inimese abistamiseõppetus treppidelt, tänavatel, abivahendite kokku ja lahti panemist. Kõige paremini õeptavad kogemused töö käigus.

Oluline on see, et taksojuht peab abi pakkuma ja enne abistama hakkamist küsima kliendi käest kuidas, mismoodi ja millal abistada. On inimesi, kes ei soovi abistamist ja tahavad ise võimalikult iseseisvad olla. Teise koolituse osana järgneb koolitus taksofirmas, kus õpetatakse magnetkaardi alusel arvet jagama, arveldama sularahas või pangakaardiga ning limiidi lõppemisel tasu arvestamist.

"Läbikukkunud taksojuht" on väga harva esinenud nähtus. Probleemid teenindamisel tulevad välja töö käigus ja klintide rahuolu uurimustes. Kui mõni taksojuht pole võimeline ja suuteline puuetega inimesi teenindama – taksojuht on ka inimene ja tal on alati võimalik teha avaldus ja lõpetada puudega inimeste teenindamine.

Samuti koolitasime sarnaselt Astangu ratastoolis noortega Tallinna bussijuhte. Vähemalt see on väga hea tase, et ühistranspordipeatused on lumest pikemalt lahti kühveldatud. Tallinn areneb ja tali veel otsa ei saa. Sajab ja sajab.

Kommentaare ei ole:

Autoreis Kreekasse 6

 16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...