9. juuli 2014

Üks suvine päev minu elust

Täna lugesin Eesti Ekspressist artiklit kogemusnõustaja Mihklist, kellest oli Madis Jürgen artikli teinud ja nii tekkis minulgi mõte oma üks kolmapäevane tööpäev kirja panna. Siin see on. Hommikul ärkasin vara ja vaatasin, et päike hakkab tõusma. Magasin edasi. Ärkasin 8 paiku. Sõime kohupiima ja jõin Arko tehtud kohvi. Ta mul nii armas, et sel ajal kui mina riidekapis ja vannitoas tuuseldan, siis tema teeb juba kohvimasinaga kuuma joogi valmis. Kella 10ks läksin ametisse ja sinna siis  sõidutas mind Arko meie  autoga ja täna ei olnudki mingeid ummikuid ega pikki seisakuid. On vist ikka puhkuste aeg. Koosolek kestis ligi 2 tundi kulus andmekogu põhimääruse muudatuste ja puuetega inimeste transpordi jmt teenuste arutelule. Siis jalutasin Tallinna kaubamaja juurde ja ootasin trolli. Päike paistis ja sooja oli +26 C. Hing ihkas randa aga mina sõitsin tööle. Tulen taksopargi peatusest töökoha poole ja märkan Mooni-Endla-Koskla juures oma klienti, kes eile käis aga siis olid osad paberid puudu. Ütlesin viisakalt tere ja kutsusin tagasi. Tavaliselt ma kolmapäeviti klientide vastuvõttu pole aga kui keegi nii väga tahab tulla, siis kokkuleppele ikka saab. Siis tuli Mustamäe linnaosa sotsiaaltöötaja minu juurde tööasjus ning tuli õunaisu peale. Kutsusin Arko meie Grossi poodi (endine Lilleküla kauplus) ning ostsime pirukaid, saiu, õuna ja mahlajooki. Tiiule tõime ka ühe tsebureki, sest eelmisel korral olid need otsas. Õde oli õnnelik oma piruka üle. Kohvipaus koos pirukatega sai otsa ja jäätis söödud. Tegelesin oma igapäevase tööga, vastasin telefonikõnedele, nõustasin linnaosa töötajaid transporditeenuste alal, vastasin kirjadele, avasin kliendi taksokaardi, selgitasin kellele ja milliste dokumentide alusel taksokaarti väljastatakse. Oligi kell pool kolm. Siis asusin põhimääruse kallale ja esmalt vaatasin kommentaarid ja parandused üle. No on ikka keeruline see juriidiline keel. Konsulteerisin ameti sotsiaaltöötajaga ühe kliendi kirjale vastamist ja küsisin juristilt nõu seletuskirja koostamise kohta, et saada teada kuidas seda kirjutada. Veel tööpäeva lõpus lugesin töömeile ja mõtlesin kui tore on saada tänumeili inimeselt, kes paar kuud tagasi vaide koostamisel abi küsis ning nüüd täna teatas, et ongi vaie saanud tema jaoks positiivse vastuse, sest töövõimetus, mis varem oli 90% ja nüüd kordusekspertiisi alusel määrati talle vaid 50%. Mees ei olnud rahul, sest midagi polnud muutunud ja ka tervis oli nii kehv, mis ei võimaldanud töötamist. Õnneks ta viitsis enda eest seista ja paluda selle viimase otsuse tühistamist. Ma ei tea millist teed pidid ta  minuni jõudis aga abi ta sai. Õnneks osutus vaidlustamiseprotsess positiivseks ja seda ta minuga jagada soovis. Mul ka hea meel, et asi nii lahenes. Ja oligi tööpäev läbi ja õhtu käes. Tulime otse koju, panin söögi tulele ja samal ajal lugesin rõdul lamamistoolis päikese käes värsket Ekspressi. Kui meie majade hoovi keerasime, siis märkasime,  et kõrvalmajale on tellingud üles seatud - parandavad välisfassaadi. Kohe kastsin rõdul lilli, sest hommikul unustasin ja mõned olid kuuma käes juba longus. Õnneks õitsevad. Nuudlid ja ahjukana söödud, piima kõrvale joodud. Siis ronisin voodisse selga sirutama ja arvutis uudiseid ning FB-d sirvida. Kella 7 ajal vaatan uudiseid ning trükin blogisse sissekannet. Eda Paukson just rääkis, et amburitel on soodne aeg paberitööga tegeleda ja käia ärilõunatel. Samal ajal läks Arko tennisetrenni, kutsus mindki aga ma ei viitsinud minna, sest tahan jalgrattaga sõitma minna mere äärde, kuhu ma ka jõudsin. Mõnus merevesi ja jalgrattasõit. Ilmad on nii ilusad ja kui terve päeva pean majas sees tööl olema, siis õhtud lausa kutsuvad õue. Vahel istun rõdul ja kuulan linnulaulu, kuid tahaks jalgupidi merevees sulistada. Aga õhtul on veel jalgpall ning seda tahaks ka vaadata, sest eile oli päris huvitav. Kuigi ma ei uskunud, et Saksamaa Brasiiliale 7:1 tulemusega põmmutab. Eks näis mis tänane päev toob, kui mänigvad Belgia ja Argentiina. Täna algas õllesummmer aga loobume, sest äsja oli tantsupidu ja laulupidu. Aga päikest on ja ea siis suvel peagi vara magama minema. Elagu juulikuu ja paari nädala pärast on juba puhkus. Tahaks juba puhata.