19. jaanuar 2010

Bussiliiklus harvemaks -ei ole võimalik!

Kui jalakäijana ja ühistransporti kasutades sai varem kiiresti Mustamäelt Kesklinna, siis praegu on suht hõre liiklus ja paraku palju aega kulub peatustes ootamiseks. Uudise peale, et Tallinna linn kärbib bussijuhtide palkasid ja muudab liiklusgraafikuid ei oska ma küll miskit kosta. Suu vajub lahti. Põhjuseks, et reisijate arv väheneb - aga need kes kasutavad ühistransporti pidevalt peavad kauem ootama ja töölt koju jõudmiseks kulub üha kauem aega. Kurb, et nendeks ootajateks on ikka noored lapsed, tööealised ja palju eakaid, kellele linnas prii sõit. Reisisaatjaid on ka koolitatud ja tööle võetud, kuid juba ka töölt vabastatud. Sealt jääb ka raha üle ja juu neid juurdegi koolitatakse.

Kaua sa ikka suudad talve ajal oodata. Põhjendus siis selline tänasest Eesti Päevalehest:

Sõidugraafikud hõredamaks
http://www.epl.ee/artikkel/486493

Kuigi bussijuhtide kollektiivlepingut seni muudetud ei ole, langesid ametiühingu andmeil bussijuhtide palgad eelmise aasta jooksul üle 10 protsendi, sest varem tegid juhid palju ületunnitööd. Keskmine bussijuhi brutopalk normtundide korral on 14 000 krooni.

•• Et Tallinna ühissõidukite kasutajate arv on vähenenud, kavatseb linn osa liine ajutiselt sulgeda või tipptunnivälist graafikut hõrendada.

•• „Tallinn on osa Eestist ning üldise majanduskliima muutused ei jäta ka meid mõjutamata,” ütles abilinnapea Taavi Aas. „Kõikides omavalitsustes kas suletakse bussiliine või jäävad need hõredamaks.”

•• Abilinnapea sõnul tuleb siinjuures rõhutada sedagi, et erinevalt maakondadest ei saa Tallinn riigilt ühistranspordi toetuseks abi.

•• Abilinnapea kinnitas, et tipptundidel jäävad graafikud praegusele tasemele, kuid tipptunnivälise aja intervalle on võimalik pikendada, sest muudatus puudutab vaid väikest osa inimestest.

•• Samuti on plaanis mõni eks­pressbussiliin suveks sulgeda. „Suveperioodil kuivab ekspressliinide kasutajaskond kokku, sest hõredama liiklusega ajal eks­pressliin ajavõitu ei taga ja see­tõttu kasutatakse raha säästmiseks sama marsruudi tavaliini,” sõnas Aas.

•• Et kulusid veelgi kokku hoida, on plaanis põhjalikult ümber korraldada piletisüsteem. Ettepaneku järgi saaks järgmise aasta algusest paberpiletit osta ainult ühissõidukijuhi käest.

•• Uudse piletiliigina tulevad järgmisest aastast kasutusele elektrooniliselt fikseeritavad ja korduvalt laetavad piletikaardid, mis võimaldavad kaardile laetud summale vastava arvu kordi ühissõidukit kasutada.

•• Tallinn on selle aasta eelarves autobussitranspordi jaoks eraldanud 432,3 miljonit krooni. Möödunud aasta esialgses eelarves oli linna autobussitranspordi korraldamiseks ette nähtud 518,5 miljonit krooni ehk 16,6% rohkem kui tänavu.

Aga hea on see, et kui nädalavahetusel käisin linnas, siis nägin, et enamus ristmikke ja ühistranspordipetuste esiseid on lumest puhtaks roogitud. Mida ei saa öelda jalakäijate tänava kohta Inglise Kolledzi kõrval Pärnu maanteel. Seal oli nii palju pehmet lumesodi, et raske jõuda nr 5 bussipeatuseni, kuigi peatus oli puhas.

Kommentaare ei ole:

Autoreis Kreekasse 6

 16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...