3. juuni 2018

Meie reisiblogi: kõik teed viivad Rooma ja Arkoga Arco linna. Itaalias 6

8.juuli 2017. Meie reisi 6. päev
Öösel suures parklas tabas meid kõva äike aga hommikul olid ilusad pilvetupsud taevas ja need olid nii madalal mägede vahel. See oli nii imeline. On laupäeva hommik ja alustame sõitu mägedes ning teeme mitu peatust (6!), et nautida ilusaid loodusvaateid Alpides. Jõuame Insbrücki, mis on üks ammune talioluümpia linn. Käisime ka siin ühel esimesel Itaalia reisil. Jõgi kulgeb linnas ning mõlemal pool jõekaldaid on kenad vanaaegsed hooned. Jalutame linnas. Arko ostis endale pluusi ja mina reisinänni. Hommiku kohvi jõime armsas Ludvigi kohvikus ja alustasime sõitu Itaalia suunas. Temperatuur tõuseb. Lõunapausi ajal on see juba +36 C. Kl 16 paiku jõudsime Arkoga Arco linna. Täpselt õigeks ajaks, sest oleme booking.comi kaudu pannud juba öömaja kinni märtsi alguses teadmata mis meid ees ootab. Seda ligipääsetavust saime näha piltide põhjal aga eks näis milline see külalistemaja tegelikkuses välja näeb. Ja siis see juhtub, et otsime õiget tänavat. Arko peab ühes tänavas auto kini ja ütleb mulle, et otsi maja. Käin edasi ja tagasi aga sellise numbriga maja seal pole. On majad nr 17, 49, 53 ja siis 23 aga õiget maja pole. Küsin Arko käest, et kas ma tema mõtetes olen pimeda juhtkoer, et ta laseb mul maja otsida. Aga pole isegi tänavasilte näha. Istun autosse ja nõuan sõitmist esimesse suurde parkimisplatsile, et siis see õige maja mobiilirakendusse Google Maps panna ja siis koos jalgsi seda maja otsima minna. Maja ongi praktiliselt seal samas aga hoopis teisel pool. Lähme kohale ja saame korterivõtmed. Kohe läksime tube vaatama ja need on suurepärased liikumiseks ratastooliga. Ainult paar astet on maja tagant hooneni saamiseni aga elame selle pisipuuduse üle.  Tõime auto maja juurde tänavale ja siis tuli proua direktor ja seletas, et peame hoopis maja taha parkima ja sinna ei saa autot jätta, et muidu tuleb politsei kontrollima ja meil tuleb probleeme. Vot kus jama kellele neid probleeme vaja. Maksame pr direktorile kokkulepitud summa ja saame ka tõkkepuu võtmed ja tassime oma kotid tuppa. Omanik soovib meile ilusat privaatset olemist ja puhkust. Mina ronisin elutoa pesema dussi alla ja Arko valmistas kohvi. Kohvi joodud, tutvume kappide sisuga. Nõusid on piisavalt, pliit töötab gaasiga, rõdul on lauake. Puudub bassein aga ujuma saab ju minna ka autoga. Õhtul läheme jala linnaga tutvuma, sest oleme vanalinnas. Osad poed olid selleks ajaks suletud aga söögikohad avatud. Lähme baari ja tellime pizza ja tumedad õlled. Diesel õlu on tume aga magus ning pole just Arko maitse. Kuulasime tänavamuusikat ja istun kirikutrepil suure potilille all. Mõnus itaaliapärane õhtu, rahvas lihtsalt naudib elu. Siin linnas on palju matkajaid ja jalgrattureid, samas ka eakamaid inimesi, Käisime mägironijate poes ja küll seal oli erinevaid ronimise varustuse vidinaid, köisi, saapaid, kiikesid, klambreid jne. Paljudes värvitoonides. Hinnad on sadades eurodes. Küll see esimene öö laias Itaalia kodu voodis oli mõnus ja uni hea. Sai laiutada, magada puhaste linade vahel ning tualetti sai minna ilma tanklasse jalutamiseta. Mõnus puhkus ja see öömaja võtmine 4 ööks oli väärt mõte. Läbisõit 229 km.