7. juuni 2018

Meie reisiblogi: kõik teed viivad Rooma ja Arkoga Arco linna. Tagasi koju. Saksamaalt Poola 16

16. päev, 18. juuli 2018.
Kodu on paari päeva kaugusel. On teisipäev, magame kaua, Kohvi joodud ja pirukas söödud, tahame dussi alla minna aga see pole nii lihtne. Võtme saame 3,50 euro eest, kuid tanklamüüja tahab minu kaäest saada dokumnti, paneb selle kappi hoiule klaasi sisse. Mina lähen koos Arkoga pesema. Puhtam ja muretum tunne. Vähemalt mul, sest Arkol jääb pesemata. Järgmise korrani, kui on ligipääsetav dussikabiin. Välismaal kui on olemas invaparkimine ja inva-wc, siis pesemisvõimalustega on asi keerulisem, kuid jätkame otsinuguid ja liigume edasi. Sein on ees ja Arko ei mahu ümber istuma ja nii ottab tema sel ajal autos. Arko ema küsis täna hommikul, et kas Eesti riigipiir ületatud, kuid veel ei paista. Poola, Leedu ja Läti on veel ees. Sõidame Poola suunas. Palume ja loodame, et kodused on kannatlikud ja ootavad ära kui me reisilt suvesooja ja päikeseenergiaga saabume. Mari-Liis näitas lapselaps Liisa Mariale Arko pilti õhupalliga ja väikest nukut kohvria, mille peale tüdruk rõõmsaks muutus ja ütles, et tahan. Kõik ootavad. Kl 13.22 jõudsime Poola ja peagi leidsime hotelli, kus oli restoran ja saime kõhud täis ning hiljem selgus, et seal on ka tasuta pesuruumid koos inva-WCdega ja ligipääsetava dussiruumiga. Kõik 5 pesuruumi on sarnased ja saab ka Arko endalt higi maha pesta. Hea valik. Arko märgib selle sihtkoha telefoni maha, et saaks järgmisel korral reisil minna ja kasutada. https://www.facebook.com/pages/Picaro-Motel-%C5%BBarska-Wie%C5%9B-Kzgorzelec/463318113689689
2 ühes varjant on väga nutikas ja hea näide universaaldisainist, et kui saab ratastooliga ligi, siis saab ka kõndiv inimene seal pesta. Guljassisupp ja jäätis on ka maitsvad. Õhtuks sööme kohalikus kiirteerestoranis kotletti luigerestoranis. Arko taldrikul olev toit kaalub 500 g ja minu 770 g, sest võtsin endale rohkelt kapsas ja salatit. Kui Arko näeb, et kaalul on kõik ühe hinnaga, siis ta muigas ja ütles, et oleks vist pidanud ainult liha võtma. Mees teab, mis mees räägib. Maitseb jälle hea. Tanklasse jõuame ööseks kl 22 ajal. Arkol on äratundmisrõõm, sest talle meenub, et oleme siin ka varem olnud. Mulle ei meenu. Öösel tulevad autoga meie kõrvale 2 sakslast. Noormhed lobisevad valjult poole ööni ja siis katavad kõik aknad saunalinadega kinni ja nii nad meist sinna jäävad ka sii, kui hommikul lahkume. Läbisõit 808  km.