3. juuni 2018

Meie reisiblogi: kõik teed viivad Rooma ja Arkoga Arco linna. Göningsee ja Alpid 5

7.juuli 2017, meie reisi 5. päev.
Kohv ja saiakesed söödus, ostame 10 päeva vinjetti 8,40 euro eest ja alustame sõitu Austria tasulistel kiirteedel. Liigume mägede poole. Kl 10.41 jõuame Austriasse ja kohe peatab meid politsei, kes kontrollis meie kiirteekleepsu, et kas maksud ikka makstud. Oma pikaajalistest reisikogemustest juba teame ja pole probleemi. (Varem on olnud Tsehhis pahandusi ja paar aastat oleme Austrias tahtmatult ilma vinjettita sõitnud). Täna läheme Göningseesse. See koht oli plaanis mitmendat korda, sest eelmisel korral rikkus mälestuse vihm ja meie puhul kehtib vanasõna, et mis kehvasti, see uuesti. Arko suur soov oli, et läheme väikee laevaga järvele sõitma aga kui ma nägin seda nn pääsu laevale, siis tundisn, et ma ei taha, et mitu meest Arkot tõstma hakkaksid. Jalutasime järve kaldal, käisime poekestes ja ma ostsin endale mitmed kivikesed, mida Liisa Mariaga siiani käest kätte veeretame. Päike suutis meid seal nii ära põletada, et kui auto peale sõitsime, siis kuumus ja päike kinkisid meile punase naha. Sõbrad FBst soovitasid meie pilte nähes kasutada päevituskreemi. Seda me ka tegime, kui eks see ole tagant järgi tarkus. Sealt sõitsime edasi Saksamaa hullu kuninga lossi juurde. Ilus maastik, läbi külade ja mägede ja nii me jõudsimegi sinna lossi alla parkimisplatsile õhtul kl 6 ajal. Kuna ilm kuum ja rahvast palju, siis jalgsi ma treppidest trampida ei suutnud ja bussid enam ei väljunud, sest sakslaste jaoks oli tööpäev lõppenud ja nemad armastavad perega olla ja õhtul puhata. Otsustasime, et teeme pilti, käime suveniiride poest läbi ja sõidame edasi. Sageli kuuleme reisivatelt inimestelt, et kui hästi on Euroopas ligipääsetavusega, kuid tegelikkuses on nii ja naa. Vahel on aga samas ei ole kaa. Autoga reisides on see hea asi, et saab teist kohta otsida ja mujale sõita. Õhtuks jõudsime Austri piiri lähedale ja enne Saksamaa piiri oli politsei kontrollimas autode sisu, sest on praegu Saksamaal, Hamburgis on toimumas suured rahutused ja lisaks pagulaskriis. Põlema on süüdatud üle 200 auto ja politsei on tänavatel veekahuritega. Kole, mis toimub. Õnneks meie reis kulgeb rahulikult. Sõitsime 451 km.