29. detsember 2018

Meie reisiblogi: Autoga Portugali ja tagasi 8. osa. Hispaania, Gibraltar

8. päev, 16.06.2018.
On udune hommik. Mere pealt liigub udusein mägede poole. Täna hommikul külastasime Marbellat, mis oli üleni udu sees, seal oli ilus. Saime liftiga ühest parkla hoonest kohe alla mere äärde rannapromenaadile sõita ja seal oli kuulda kuidas udupasunad vilet andsid. Tegime ilusaid salapäraseid udupilte. Jalutasime ja tunne oli nagu linn alles magaks. Sooja kõigest 17 c, päike on kadunud. Meelde jäid minule ilusad lillakassiniste õitega puud.
Meie tee viib Gibraltarile. Jee, tunne on nagu oleks Inglismaal käinud, sest tegelikkuses see ongi Inglismaa osa ja raha ühik ka britannia nael, kuid saab maksta ka eurodes. Piirivalve kontrollist saime kiiresti läbi ja näitasime autos ainult oma ID kaarte. Mere ääres käisime jalutamas ja kohvikus, mis asus mossee kõrval. Kohvid maksid 4 eurot. Kütus oli seal odav, liitri hind eurodes 1,13 eurot ja tankisime paagi täis. Sõitsime mööda poolsaart ringi ja otsisime teeotsa, et saaks üles tippu sõita. Ühes kohas peale invaparkimiskaardi ette näitamist saime loa üles sõita. Tee oli kurviline, kitsas ja käänuline. Tavaliselt sõidab sinna rong või väikebussid. Turiste oli ka üleval ja olid ka pisikesed keskmise koera suurused ahvid. Nad lasid ennast päris ligidalt vaadata ja üks hüppas mulle korraks õlale, kui ma pildi tegemiseks poseerisin. Üks bussijuht pakkus neile seemneid ja ahvid möllasid ja jooksid ka suveniiride poes ja kui ühele ostjale raha anti, siis ahv rabas osa endale. Mul oli suur kiusatus ahvi paitada ja tagumise jala juurest korra silitasin. Karv oli karm. Pärast mäest alla sõitmist kargas ahv meile autopeegli peale ja sõitis meiega koos. Tegime pilti ja Arko pakkus ahvile kuivatatud leivatükikest, ahv võttis selle vastu, nuusutas ja pani nahka. Alla tulles tundus see tee palju järsem ja käänulisem. Oli ka inimesi, kes selle tee jalgsi läbisid, kuid mina poleks olnud suuteline sellist matka ette võtma. Piirikontroll läks libedalt, sest kui meie ees ühel autol kontrolliti kõike ja kõiki, siis meie puhul on nii, et piirivalvur keeras selja ja andis mõista, et minge. Lennujaam on Gibraltaril platsi peal ja kui lennukid maanduvad või õhku tõusevad, siis suletakse tee autodele. Kitsad olud aga väga rahul oleme, et saime seal ära käidud. Meie teekond jätkub mööda mägesid.  Õhtusöögiks ostame kohalikust poest puuvilju, sinki ja saia. Maitseb hää.
Õhtul sõidame läbi Sevilla linna, kuid peatuma ei hakanud. On meie viimane öö Hispaanias ja homme ootab juba Portugal. Päeva läbisõit on 407 km.