29. detsember 2018

Meie reisiblogi: Autoga Portugali ja tagasi 4. osa. Prantsusmaa

4. päev, 12.06.2018.
Arko naeratas õhtul õnneliku näoga, et kompressoriga külmutusauto parkis õhtul meie auto kõrvale.  Teada on, et need müristavad ööpäevaringselt. Ostame suure einevõileiva singi ja kurgiga. Mul läks hommikul kl 6 ajal uni ära, vihma sadas. Suutsime kohe hommikus valesse tasulisse väravasse keerata aga Arko sai hästi hakkama ja olime õiges kohas piletit võtmas tasulise kiirtee jaoks. Eile ostis Arok tanklast 3 CD kogumiku HITS 2018 nr 1 Prantsuse. Kuulame kohaliku prantsuse lemmiklugusid. Need on head. Kohvipaus kl 8 ajal maksis 2,80 eurot. Ostsime Prantsuse lipu. Tankates oleme kohanud 2 kodutut kerjust aga nad meid ei tülita. Ühte palverändurit nägime ka tankla jures. Maksame teemaksu 25,60 eurot ja need on Prantsusmaal prisked. Parklates on suurelt invakohad tähistatud. Sõime Intermarche restoranis veiseliha juurikatega ja kuigi Arko tellis õlut, siis toodi meile hoopis 2 pudelit mullivett. Käisime ka kohalikus toidupoes, poe ees olid kõrged lavendlipõõsad ja need lõhnasid nii magusalt. Restoranis oli teenindus prantsuse keeles. Aga menüü anti ette ja saime hakkama. Sõidame edasi mitte tasulistel külavahe teedel ja need on kaunid vaated, mida läbi autoakna piilume. Tunne on nagu oleks aeg 100-200 aastat seisma jäänud. Vanad majad, kirikud, põllud. Õhtuks jõuame tanklasse, kus on autosid hõredalt. Sööme magusaid rummisaiu, kõrvale prantsuse hele õlu. Tänasesse päeva jääb 2 surt takistust teel ehk järsku ja sügavat teeserva, kus auto hüppas nagu konn aga õnneks on auto terve ja meie kaa. Lihtsalt suur ehmatus. Öö on parklas männipuude all. Tanklas peatud loomaveok ja nii kurb on kuulda kuidas loomad kastis kurvalt nutavad.  Varsti sõidab see loomaveok edasi. Magama jääme kl 22.30. Läbisõit 682 km.