29. detsember 2018

Meie reisiblogi: Autoga Portugali ja tagasi 5. osa. Prantsusmaa, Hispaania

5. päev, 13.06.2018
Juba on kolmapäev. Mul läheb uni ära kl 5, sest väljas on tugev tuul, kuid õnneks ei saja. Tahame dussi alla minna ja kui koristajalt võtit küsime, siis tema ei anna, küsime kassast aga seal selgitatakse, et dussi saavad kasutada ainult autojuhid ja näitab rekkameestele. Meie autojuht tahab ka peasta aga prantsusekeelt me nii palju ei oska. Peame nuputama ja läheme 2. katsele. Anname kassasse võtme ja duss on meile tasuta. Oh seda rõõmu. Hommikused crossandid ja kohvi sööme tankla kõrval kohvikus PAUL. Maksame 7,80 eurot. Täna jätkame sõitu Hispaaniasse. Sooja on hommikul 20 c ja külm tuul, mina istun sulejopes. Teemaksu tasume 17,80 eurot ja kl 10.40 oleme Hispaanias. Seal on teemaksud kordades odavamad, tasume 2,50 eurot. Burger KIngis sõime ja see läks maksma 11,35 eurot. Käisime mere ääres, palmide all rannas nimega Rosas. Mina sain ujuda ja päikest võtta. Rannas vähe inimesi ja tuuline. Peale minu oli meres veel 4 inimest ja neist 2 pigem kõndisid vees.  Sooja 26 c. Nüüd oleme tagasi kiirteel ja sõidame Barcelonasse. Linnas otsime pikalt parkimiskohta ja lõpuks üritame parimismajja saada ja see õnnestub kõrghoones, invakohale. Sealt saab liftiga alla tänavale, kohe La Ramblale. Parkimine pole tasuta, tunnihind on 2,90 eurot ja meie hinnaks kujunes 10,10 eurot. Külastame Güelli parki, mis asub kõrgel mäe otsas, kus pole samuti invaparkimiskohti, võtan invaparkimiskaardi näppu ja ähen asja uurima ekskursioonibusside parklasse ja saamegi loa sinna parkida. Park on osaliselt taastaiseks suletud aga jalutada seal saame ja pilte teeme ka, papagoid laulavad puude otsas, tualettruum on tehtud mäekülje sisse. Kohal on palju träna ja suveniiride müüjaid, kuid üks pisike vile sõpradelt ja kadunud nad on ja kohe ilmub politseipatrullauto välja olukorral silma peal hoidma.
Käime Kolumbuse kuju juures lõvisid patsutamas,  otsime Arko jaoks invawcd, kuid ei leia, küsime hotellist, veel sõõgikohtadest, kuni üks baaridaam minu istuma sätib laua taha ja seletab, et kui mina tellin, siis tema näitab Arkole tualetti, mis tegelikult asub kõrval baaris. Tellin siis 2 õlut ja pizza. Töötajad itsitavad, sest mina tellin ühe pizza kahele. No ei ole meie nii suure söömaga. Arko avab, et kas ikka on mõtet jääda sinna baari, jääme ja sööme kõhud täis, et edasi minna linna peale jalutama. La Rambla ees on politsei relvastatud valve, tõkked on pandud igale poole. Olukord on kontrolli all, eks seda mõjutaad need paari aasta tagused terrorismiaktid. Rahvast on hõredalt. Jalutame 1,4 km kaugusele Triumifikaare juurde, kus on palju noori aega veetmas, päike loojub. Ilus õhtu on.  Pärast jalutame tagasi autoni ja Barcelonast lahkume kl 23 ajal. Sõidame veel paar tundi. Mägikülas peatab meid politsei, kes on selleks teetõkke ehitanud aga kui näeb meid kahekesi autos, siis laseb meil edasi sõita. Arko sõidab ja mina võitlen suure unega. Jõuame kiirteele ja jääme tanklasse kl 1 ajal. Mina magan nagu karuott, norinal. Läbisõit 494 km.