1. mai 2010

Teeme ära talgud Sütiste metsas

Veel eile sain meeldetuletuse, et täna on talgud ja kohale paluti tulla hommikul kella 10ks Sütiste pargis asuvale liivaplatsile, sest see Mustamäe ääremaal asetsev Sütiste mets on riigimaal ja sinna paraku koristama ei jõuta. Peamisteks talgutöödeks on lumega murdunud puuokste kokku korjamine ning ümbrusest mittehoolivate puhkeala kasutavate linnakodanike poolt mahaloobitud prahi kokku korjamine.

Läksimegi ja meid, talgulisi tuli ja tuli, oma sadakond kokku. Koos peredega, lastega.
Ikka ühise mure, looduse puhtamaks tegemise nimel. Kaasa paluti Sütiste pargi koristustalgutel võtta kindad, selga ilmastikule ja tööle vastavad riietus ning hea tuju. Mustamäe Linnaosa Valitsuse poolt oli töö korraldmamine, prügikotid, täitmist ootavad konteinerid ning mulliga ja mullita pudelivesi. Mehed vedasid metsa alt oksi, meie korjasime kõik võimalikke sodi ja prahti, mida leidus seal hulgaliselt alustades aknaraamidest ja ehitusprahist, lõpetades konide, viinapudelite, pudelikorkide, ajalehtede ja kommipaberitega. Kolme tunni möödudes oli metsaalune palju puhtam ja ilusam.

Sotsiaaldemokraatide telgi juures ootasid meid Maie ja Marju, kostitades pirukate ja mahlaga. Palav hakkas, kuigi jah vihmasabin niisutas ja kastis meid, kuid töötegemist see ei seganud. Murdunud oksad olid konteinerites, neid saeti kohapeal väiksemaks, prahikotid said teede pervedele ootama ära vedu. Naljakas oli kuulda kui poisikesed tulid metsast tagasi ja küsisid, et näidake kus veel prügi on, meie ei leidnud enam... See ongi kõige parem ,et need inimesed ja eriti lapsed, kes metsas talgutel osalevad, kohe kindlasti tulevikus metsa kergekäeliselt prügi maha ei viska. Samas olid inimesed heatujulised ja rõõmsad. Kui koos Arkoga end minekule seadsime, siis selgus kurb tõsiasi, et meie Opel keeldus paigast liikumast. Aku oli tühi, mis tühi. Kurtsin muret Kadile ja Reinule. Rein tuli appi ja veendusime, et vaja poodi uue järele sõita. Läksime ja saime auto tööle. Küll on hea, et selliseid hoolivaid inimesi leidub ja nad appi ruttavad. Kuhu sa ikka sealt sütiste metsast ratastooliga sõidad. Isegi taksot on metsa raske tellida. Lõpp hea, kõik hea. Metsaalune puhtam ja süda rahul kordaläinud talgutest. Talgupildid siit.