31. detsember 2010

Loetud tunnid ja minutid 2010.aasta lõpuni

Alles see oli, kui ootasime milleeniumi. Nüüd siis juba kümme aastat sellest möödas. Nii vaadates tundub, et elu möödub kiiresti ja aeg lendab. Aga laste järgi vaadates olid nad siis 5 ja 8aastased ja nüüd juba iseteadlikud, targad ja armsad ka, kuigi vahel hinge täis ajavad. See aasta on olnud minu jaoks õpipoisi aasta, sest olen paljude inimestega kohtunud, Mustamäe Halduskogu liikmena osalenud koosolekutel ja komisjonide töös. Enim korda läinuks hindan sotsiaalkomisjoni töös osalemist ning paremini ja selgemini asjade ja töökorraldust. Hästi on läinud see, et meil on tööd, seda eriti uue väljakutsena sotsiaalnõustajana, et oma kogemusi ja oskusi edasi anda. Tõsi olen seda aastaid teinud aga sel aastal nõustusin loobuma suurest osast oma sissetulekust raamatupidamisteenusest loobudes, kuid juurde sain kaardistamistööd, abistamist, pildistamist ja jätkasin usinasti blogimist. Kõike kirja panna ei jõua ja nii sellist kokkuvõtet mõtlesingi teha. Lapsed võiksid koolis paremini õppida ja oma tuba koristada...

Tore on see, et sotsiaaldemokraadina ei saanud vait olla ei Kopli trolliliinide lühendamise osas ega Keskuse tänava trollipeatuse ligipääsmatuse pärast ning lumekoristuse korralduse üle. Kõike saab paremini ja korralikumalt tehtud. Need said korda: Kopli trolliliin jäi alles ja trollid peatuvad nüüd mõned meetrid Sõpruse puiestee pool ja inimesed saavad peale ja maha tulla. MTÜs Abikäsi sai käidud ja kodutute varjupaigas ja sotsiaalmajutusüksuses ning meile ei loodud suurt ülelinnalist kodutute maja. Tean, et tegemisi ja töid on palju olnud ja seal taga on mitmeid inimesi.

Oma tööalaselt on kahetsusväärne, et küsisime invatransporditeenusele raha juurde, kuid raha me ei saanud, limiit jäi väikeseks ja linnavalitsuse poolne otsus eitavaks. Samas lisandub iga päevaga uusi abivajajaid. Elu on raske nii töötutel, puuetega inimestel kui noortel peredel aga eestlased on visad ja saavad hakkama. Aastat jäi meenutama ka Brüsseli reis, Läti ja Leedu tuur jaanipäeva paiku ning augustikuine Norra. Mäed pakkusid minule suurima elamuse ja tahaks sinna taas tagasi, mis sest seal külm on aga ilus.

Uus auto tuli ka meie perre ja see on üks väga tore asi. Lund on liiga palju - see muuda raskeks liikumise, eriti ratastoolis inimeste joaks. Seevastu meeldis mulle see kuum kodumaine suvi väga. Sai mitmetes laagrites ja invaspordi üritustel osaletud. Ise korraldasime mitmendat aastat Vanalinna päevade ratastoolisõidu võistlust. Linetantsu tundides ja laagris käisime, telkisime ja tantsisime nii, et pori lendas. Meie sotside erakonnas toimusid mitmed muutused ja minu jaoks olid suhteliselt rasked ja keerulised ajad, mis omajagu õpetlikudki. Jõulupoed on selleks aastaks peetud, isu täis söödud nii verivorstist, hapukapsast kui seapraest. Mustamäe jõuluturulgi osaletud ja Naiskogu Kadri koosviibimistel palju arukaid tunde istutud. Jõulude ajal oli hea linnast ära saada ja nautida Jõgevamaal Arko ema juures vaikust ja rahu ja lumetormi. Surnuaial sai käidud küünlaid süütamas ning külas sugulastel.

Meie ümber on uskumatult palju inimesi, kellega koos on mõnus ja hea. Omamoodi mõnuski on lund rookida ja soojas toas istuda ning meenutada seda 365 päeva. Õnneks oli möödunud aasta kiire, kuid sellele vaatamata oli igapäevane pere- ja tööelu korras ning hea tujuga lähen taas uuel aastal tööle. Seal ootamas palju toredaid inimesi, tegusid ja kohtumisi. koos oleme tugevad! Kurb on, et eesti oma kroonid kaovad ja minu lemmikuks oli Liidia Koidula. Tahaks endale jätta alles aga ei tea kas raatsin. Europaanika minuni pole jõudnud. Sularaha on enamuses pangakontol ja natuke rahakotiski. Igale pereliikmele ostsin enne jõule isegi eurostardipaketid ära. Inimene harjub kõigega ja meil on ju 2 nädalat lisaaega sellele üleminekuks.

Head vana-aasta lõppu ja õnnelikku, edukat euroaastat!