Swedbank annab aru: lapse kontole võetud SMS-laen ei riku lapse tulevikku
Eilne poleemika vanemate poolt laste kontodele võetud SMS-laenude ümber tekitas Delfi lugejates mitmeid küsimusi selle kohta, kuidas pank õigupoolest meie krediidiajalugu analüüsib ning milliseid järeldusi sellest analüüsist tehakse. Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask kinnitab, et tegelikult vaadatakse iga juhtumit individuaalselt ning automaatselt keegi mingisse "musta nimekirja" ei satu.
Lugejad küsisid muuhulgas, kuidas on võimalik, et pank ei tee vahet, kas tehingud laenukontoriga on tehtud alaealisena või mitte, ning miks peaks oma kontolt kellegi teise võla tasumine heitma varju inimese krediidiajaloole.
Swedbank: üksnes kannete olemasolu ei ole kunagi laenuandmisest keeldumise põhjuseks
"Krediidiajaloo all ei mõelda vaid kontol toimunud tehinguid, vaid selle all käsitatakse ka kliendi pikaajalist maksekäitumist ja tema kohustuste täitmise korrektsust. Samuti arvestatakse tema olemasolevaid laenukohustusi. Pank näeb oma andmebaasi kasutades kohustusi, mida pank ise on kliendile väljastanud ning eraldi küsime kliendilt veel teiste kohustuste olemasolu kohta.
Kui automaatse kontrolli käigus näeme, et kliendi kontol on toimunud arveldused teiste krediidiandjatega, siis enne laenu väljastamist palume kliendil esitada täiendavat informatsiooni lepinguliste seoste kohta teise võlausaldajatega, mistõttu võib laenuandmise protsess lihtsalt olla tavapärasest pikem.
Kui on tõenäoline või tõendatav, et äsja täisealiseks saanud klient on täitnud kolmanda isiku kohustusi või tema kontot kasutati selleks eesmärgiks, siis ei ole see asjaolu oluline kliendi enda maksevõimekuse kindlaksmääramisel. Veel kord kinnitame, et üksnes kannete olemasolu ei ole kunagi laenuandmisest keeldumise põhjuseks.
Kui tegu on laenutootega, kus hindamist teostab inimene, vaadatakse iga olukorda individuaalselt.
Kõik andmed on anonüümsed ning kliendi loata kontot ega sellel toimuvat ei jälgita. Analüüs oli antud kaasuse puhul täiel määral automatiseritud ja on seda alati, kui teostame kliendiandmete analüüsi. Muidugi juhul kui inimene taotleb mõnd laenutoodet, annab ta selle taotlusega meile õiguse vaadelda tema kontol toimuvat, et otsustada, kas tegu on maksevõimelise isikuga," selgitab Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask.
Delfi Rahva hääl
29. jaanuar 2014 17:26
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar