4. august 2010

Loomaaeda ja kohvikusse ka lõikuskuu alguse puhul

Aeg lendab ja käes on Eestimaa suve kolmas kuu. Võtsime lapsed kokku ja läksime koos õe Tiiuga loomaaeda. Mina, Arko, Tiiu ja 3 poega. Lastezoosse me ei jõudnud, sest loomaaia väravast sisse pääsemisel näitas kell juba üle 16. Pärast saime teada, et Jaanika oli seal tööl ja teda koos kitsekarjaga oleks küll tahtnud näha. Oleksin kindla peale piltegi teinud. Seekord siis olid muud loomad. Kitsed ka, sest need kitsetalled on nii nunnud.

Kuna saabusime Ehitajate tee värava kaudu, siis esimestena läksime elevantidele külla. Neile oli uus kohvikumaja-vaateplatvorm ehitatud, mis asus 2. korrusel ja sinna pääses liftiga! Väga lahe lift oli, sõida nagu loomaaias puuri sees. Aga Arko nägi ka oma ratastoolist elevante ja saame vaid kiita eurorahade otstarbekat kasutamist, mõeldud oli nii loomadele kui ka külastajatele, sest turvavõrk oli ees ja maja ise huvitava kujuga. Isegi 1985.aastal elevandipoja kolimise puur oli välja pandud külastajatele vaatamiseks, sest praegu on need elevandid palju kordi suuremad ja söövad nad palju, u 250 kg päevas. Seda kõike sai sealt kohviku tahvlitelt lugeda.

Siis tahtime karusid näha, kuid neid polnud puuris. Palav juu. Ahvid ja rebased vaadatud, läksime suhkruvatti ostma. Imre ja Taavi on juba 18! ja Rene 15! aga ikka räägivad, et tahame suhkruvatti nagu lapsepõlves. Saidki seda suhkruvatti, ise valisime limonaadi ja jäätised. Parim vaatamisväärsus minu arust oli isalõvi, kes magas ja kui silmad avas nägi meie kõrval ühte erkpunase peaga naist ja kohe ringutas, tõusis püsti ja sammus meie suunas. Silmad põlesid peas ja naine hakkas kartma. Lõvi piilus naaberpuuri ja möirgas korduvalt nagu olen varem vaid saffari filmides kuulnud. Vägev ja võimas hääl tal. Arkole meeldisid kaamelid. Linnud said ka ära vaadatud, siis otsustasid meie pojukesed veel ronimisväljakule turnima minna ja kondasid seal nagu ahvid. Õnneks väikeseid lapsi seal polnud ja oli teisigi nooremaid inimesi ronimas.

Ja muidugi ei saa äramärkimata jätta paljusid lillepeenraid ja potililli, mis muudavad loomaaia nii värviküllaseks ja lahedaks.

Loomaaia külastuse pilte näeb siit.

Pärast loomaaeda läksime kohvikusse. Õigemini Rahumäe jaama baari Akbana, kus töötab meie õetütar ettekandjana. Tellisime kohvi, mis maitses hea. toidu tellimisega olid mingid segased asjad, sest saabuasid türklastest VIPid, keda pidi eelisjärjekorras teenindama. Meie olime ka eestlastest teenindaja sugulastest-vipid, kuid kui mina sain oma XL hamburgeri kätte, kuid Arkole ja Tiiule lubatud liharooga ei saabunud. Tibi tõi mingi baklazaaniroa, mis mulle ja Arkole eriti ei maitsenud. Järgmine kord olen targem ja saadame vale roa juba puutumatult tagasi. Lapsed tellisid pizzat ja nemad olid rahul. Baaripealik tegi meile lõpetuseks välja ka türgi kohvi, mida peab proovima, et aru saada millega tegu on. Peale seda läksime Tondi Selversse ja jätkasime õhtupoolikul Arko sünnipäeva tähistamist napoleonitordi, arbuusi ja ploomiaramise ja coca kolaga.

Järgmisel päeval otsisin üles Postimehe fotokonkursi, kus saab poseerida eurorahadega ehitatud objektide taustal ja need Internetti üles laadida. Laadisin minagi. Suvi kestab veel.