12. november 2010

Külas Astangu koolinoortel 9 11 2010

Teisipäeval käisime koos Arkoga rääkimas Astangu Kutserehabilitatsiooni keskuses noortele invaspordist, invatranspordist ja sõidusoodustustest ning reisisaatjatest. Üks heategu jälle tehtud. Kui Arko mu ettekandes reisisaatja teemat nägi, siis ta alguses muigas. Mina küll aru ei saanud, mis talle nii nalja tegi, sest kuna Astangul õppuritel puudub Tallinna sissekirjutus, siis ei avane neile invatakso kasutamise võimalused. Selleks kasutavadki need liikumispuudega inimesed ühistransporti. Ja alates selle aasta veebruarist muutusid paljud sõidusoodustused ainult tallinnlaste jaoks soodsamaks, samas kui paljud kooliskäijad on raskepuudega ja nemad peavad tasuma sel juhul täispileti hinna, sest soodustused ühistranspordi kehtivad vaid tallinnlastele. Loe edasi siit: Tallinna ühistranspordis sõidu eest tasumise kord ja sõidupiletite hinnad
Olgugi, et bussiliiklus koos ümber istumistega Astangule on suhteliselt ajamahukas ja inimvaenulik. Esiteks röövib see palju kallist aega, sest madalapõhjalised bussid sõidavad graafiku alusel. Teiseks on meie kliima sügisest kevadini nii karm, et bussipeatusteni jõudmine ja seal ootamine on väga külm, mis võib kaasa tuua külmetushaigused. Taksod on suhteliselt kulukas transpordivahend ning mittetöötavale koolisõppivale puudega inimesele harva kättesaadav transport. Meie oleme kokkupuutunud reisisaatjaga mitmel korral ja tavaliselt oleme bistamisele ei öelnud, kuna oleme ise hakkam saanud. Parim on see, kui bussijuht sõidab korralikult peatusesse ja reisisaatja avab kaldtee. Seda viimast asja pole veel reisijatena kogenud, küll bussijuhtide ja reisisaatjate koolitamisel. On veel arengut. Samas on reisisaatja töö minu arvates suhteliselt nüri, raske ja head füüsilist seisu nõudev töökoht. Pole siin midagi lihne seista ja transpordis kaasa loksuda meie kaootlilises linnaliikluses.
Samas on hea, et madalapõhjaliste busside sõiduplaanidega saab tutvust teha nii Internetist, kui ka bussipeatustes. Ja kui neid reisisaatjaid, bussi- ja trolllijuhte regulaarselt koolitada, siis muutuvad asjad tasapisi paremaks. Kogemused on need, mis inimesi mõistlikumateks ja abistajama õpetavad. Pildi allikas: Internet.

Kommentaare ei ole:

Autoreis Kreekasse 6

 16.mai 2024 Albaanias sajab ja väljas on hall. l 7.45 alustame sõitu Tiranasse. Palju autosid, vähe parkimiskohti. Inimesed jätavad autod i...