31. märts 2013

Lihavõtted Jõgevamaal

Sel aastal siis sõitsime Arko koju Jõgevamaale, kus lumi valgem, ilm külmem ja toit maitsvam. Teele sättisime juba neljapäeva õhtul ja nägime ummikus seistes ka selle maailma suuruselt 2. lennuki An-124 "Ruslani" ära. Oli ikka mürakas küll ja kui maandus, siis viskas tossupilve üles. Delfist luges selle uudise Arko mull kodus ette. Pühad möödusid rahulikult ja lihtsalt Arko ema Linda ja Toomasega koos juttu ajades, söögilauas ja teleka ees istudes. Ajakirja pataka tassisin ka kaasa ja mõned jõudsin ikka läbi sirvida. Kuigi minu jaoks oli seal magada natuke jahes, siis leidis Arko, et parajalt soe ja kui 2 tekiga magada, siis hakkab lausa palav ja ajab higistama. No maitse asi. Suurel reedel säras päike nagu soojal suveajal, kuid linnukesed käisid toitu nokkimas ja õues olid miinuskraadid. Sõitsime Kallastele ja Mustveesse. Peipsi järv oli veel suures jääs ja autosid oli seal paarkümmend. Kalamehi veelgi rohkem ja jutt kostus kaldale. Üllatus oli suur, kui pildil meie ehitajate NCC bussi avastasime.  No ei tea kas kõikidele imeliikuritega kalameestele ka kala jätkus või oli see eluviis, mis inimesed sinna autodega järve peale viib ja puurid, mootorsaanid ja õnged seljas passima ajab. Minust küll sellist kalameest ei saaks. Mulle meeldib ikka soojal ajal kala püüda ja Arko lubab juba viimased paar aastat, et me läheme kalale, olgu siis ja eks näeme millal ta tegudeni jõuab. Suure suuga on kõik mehed lubama. Laupäeval tulime linna ja siin kohe oli lumi mustem ja seda oli ka oluliselt vähem kui ida pool. Tartu-Tallinna maanteel oli liiklus suhteliselt vaikne ja mind väsitas see ligi 200 km kodu tee nii ära. Tegime õhtul koos vanemale pojale sünnipäevaks palju salatit. Sai Imre ju 29.dal 21aastat vanaks. Suur mees juba ja tähistasime seda sünnipäeva koduses ringis, sest pidu oli peetud juba paar päeva tagasi ja suurem pidu koos suguseltsiga tuleb järgmisel laupäeval, sest siis saab noorem poeg Rene täisealiseks. Küll aeg lendab kiiresti ja suured rõõmud varjutavad väiksed mured. Nüüd siis on lapsed suureks kasvatatud ja peaks vist endale elama hakkama aga noorem võsuke käib veel kutsekoolis ja vanemgi elab kodus. Täna värvisime mune, koksisime ja sõime munad koos kartulisalatiga ära. Tore on kui on pikk nädalavahetus ja pikad pühad perega koos.