27. detsember 2013

Kingime lähedastele aega

Just selliseks kujunesid meie selle astased jõulud. Eelkõige oli tore juba see, et jõuludeaeg langes kalendris sellisele ajale, et saime töölt vabaks ja pea 1,5 nädalat tööst eemal olla. Aga enne seda sain ma koos tänukirjaga kutse Tallinna Linnavalitsuselt osalemaks Tallinnas Estonia kontserdimajas linnarahva jõulukontserdil, mis toimus reedel 20. detsembril. Oli kena kontsert aga sinna jõudmisel kuulus nii palju aega, sest 20 minuti jooksul ei liikunud Endla tn Mooni peatusest ei trolli ega bussi. Sellegipoolest jõudsin kohale enne kontserdi algust. Kontsert oli ilus ja lauljad mõnusad kuulata. Peale seda läksin läbi tuledes linna Viru keskusesse, kus sain kokku oma sõbrannade Merle ja Ulrikaga.

Koos jalutasime kohvikusse, vahetasime kingitusi ning lobisesime mitu tundi hea söögi ja punase veiniklaasi juures. Pühapäeval tõime koos Arko ja Imrega koju uued toolid ja peale seda sõidutasime Õismäelt Maxima poe juurest välja valitud kuusepuu koju. Jõulupuu on sel aastal üle 2 meetri pikk ja hästi kena. Nii sai pühadeootsuses kodu ehitud ja jõulupuu lõhna täis. Sellised rohelilsed jõulud, sest kuusk on roheline ja muru akna taga on samuti rohelisem, kui kunagi varem. Esmaspäeval käisime surnuaial ja panin küünlad põlema ja paar kuuseoksa kadunute haudadele. Ja vihma sadas ja sadas.
Jõululaupäeval tegime toad korda, siis kapsad koos sealihaga potti ning kirikusse jumalateenistusele. Kaarli kirik oli rahvast täis aga oleks veelgi mahtunud. Kirikust autoga koju sõites ootasid juba Tiiu pere meid ees ning toimetas elutoas. Maja oli siginat saginat täis ja toidulõhn võttis kohe kõhu korisema. Varsti saabus ka Liia oma perega ja sõbrannaga ning jõulusöömaaeg saigi alata. Õhtusse mahtus veel jõuluvanalt pakkide saamine ja pildistamine kuuse all. Oli tore õhtu ja nii me siis kõik ennat magama mahutasimegi. Olime nagu suurpere ja kõik jäid rahule. Sellised kolme õe jõuluõhtut pole vist üle 10 aasta korraldanud, sest inimestel on oma teed ja rajad ja alles me novembris sünnipäevadel ju kohtusime. Toredaim kingitu ongi koos veedetud aeg ja tore mälestus piltidel, mida meenutada. Elagu rohelised jõulud.

Soovisin endale osta rõdule tuulekella aga seda õiget ja oma ei leidnud ja nii ostsin sellise suure jõulupalli, mis nüüd rõdul tuule käes kiigub ja ilma ennustab.