30. detsember 2013

Reisiblogi: Meie Prantsusmaa 3

3. päev - 25.juuli 2013.
Hommik käes, öö möödus rahulikult ja palavalt Star tanklaketi Marsi restoran-minipood-tankla juures. Alustasime sõitu hommikul kl 8.05 ning sooja oli juba 21 C. Leidsime koos Arkoga, et meilgi peaks Eestis selliseid suuri parklaid olema turistidele, autojuhtidele, rekkameestele puhkamiseks. Tähelepanuväärne on see, et sellistes tanklates peatuvad kohalikud, et kohvi juua, suitsu teha, puhata ja edasi sõita. Kirikukellade helina saatel jõudsime keskpäeval Rostocki linna, kus jalutasime vanalinnas, tegime pilte ja käisime Saturni keskuse poes. Tundub, et Saksamaal on mingi planeetide teema väga aktuaalne. Läbitud oli meil juba sel päeval 246 km. Siin linnas oli palju tehtud pimedate orientiiride paigaldamiseks. Jõudsime raekoja platsi, kus tegutses avatud turg oma isuäratava vorstilõhnaga. Me ostsime poest hoopis heeringat ja panime selle koos varsti nahka. Maitses hästi.

Kl 16 ajal jõusime Lübeckisse, kus kaua tiirutasime, et leida vaba parkimiskohtaa, mille lõpuks siiski leidsime. Uudistasime linna peal ja ära me ei eksinud. Oli tunne nagu oleks Tallinnas ja kes meie linna ajalugu mäletab, siis sealt linnast pärinevadki meie linnaõigused. Sarnasus oli igatahes olemas ning majad olid veelgi vanemad ja ajloolisemad. Märkasime paar tundi hiljem Mc Donaldsit ja ostsime sealt kohvi autosse kaasa. Sealt saab ju suurt ja kanget kohvi, mida sis topsist limpsida.

Edasi viis sõit Hamburgi linna, mis asub jõekallastel. Kl näitas juba poolt 9 õhtul ja linn oli rahvarohke. Selleks ajaks olime läbinud 454 km ning lidsime parkimiskoha kiiresti südalinnas. Minu jaoks oli see võrratult kaunis linn, koos päikeseloojangu, rikaste autode, noortekampade ja ööeluga. Arko ka imestas, kui palju oli linnatänavatel lahtiseid ja hirmkalleid autosid, kus noored mehed roolis, kes ennast näitamas käisid ja naistele muljet soovisid jätta. Kummid aina vilisesid ja pidurid kriuksusid valgsufooride taga. Käisime ka peaväljakul ning uitasime õhtuses linnas. Inimesed istusid jõekaldal ja kõlgutasid jalgu. Linn oli rahvast täis ja see mulle meeldis. Öömajale saime kl 22 paiku. Selle päeva õhtuks olime läbi sõitnud 504 km.
 Berlini õlu sai ka ära proovitud.
 Tee äärtes on kohe infotahvlid, mis teavitavad ligipääsetavusest, sh  invawcdest.
 Linnas nimega Rostock.

Oh seda veevulina rõõmu.

Kombatav ehk pimedatele kättesaadavaks tehtud linnakaart, sh punktirjaga, mida saavad ka nägijad uudistada.

Linnatänavatel oli pimedate piirjoonena abistav märgistus, mis viis ka erinevate poodide usteni, ülekäiguradadeni.
 Kohtusid uus ja vana!

Jalutamiseks ja laevaleminekuks oli selline suure parklaga rannapromenaad.
 Jõudsime linna nimega Lübeck.

Invaparkimiskohad märgistatakse nii, et need ka nähtavad on.

Marieni kirikus.

Õhtud Hamburgi linnas jõe kallastel.

Oli aga vägevaid ja kalleid autosid linna peal tiirutamas.