12. juuni 2011

Linnainimese vabadus

Linnainimesena on mul alati hea meel minna loodusesse. Nii ka sel korral ja kuigi oli tegemist Tallinna Puuetega Inimeste Koja suvekooliga, siis oli koha valik Pedase suurepärane valik. Kena puhkekeskus, parajas kauguses Tallinnast ja mändide all ning mere läheduses. Palju inimesi, palju mõtteid ja arvamusi. Kui raske töö arenguseminaril tehtud, kõht sööki täis, jagus ikkagi aega, et korduvalt mere äärde minna. Esmalt sulistama jalgupidi vees ja julgemad, sh mina käisime ujumas.

Vesi oli külmapoolne aga supelda oli mõnus ja karastav. Ma tean pimedaid hästi, kuid sellegipoolest oli natuke naljakas. Kui hakkasime mere äärde minema, siis eestlane on oma loomult laisk ja milleks minna mööda kruusateed, kui saab ka otse läbi võsa. Ratastoolis suvekoolist osalejad targu meiega kaasa ei tulnud, kuid Kasepalu Priidu võtsin ma küll ühes jalutama. Saime mere äärde ja siis lendasid sandaalid jalast ja ikka kapates vette. No oli naljakas, et Priit võttis merre kaasa ka oma ustava abimehe - valge kepi. Siis kiiresti tagasi, sest tahtsime Tauno Rootsi muljeid kuulata.

Peale seda oli saun aga kuna saunatajate suure huvi tõttu tekkis järjekord, siis otsustasime jälgida Tiiu Hermati kutset minna pildistama päikeseloojangut. Eest leidsime lennuki poolt kuu läbistamise vaate, mille ka pildile sain. See toimub Pedasel merre ja nii tulidki 5 agarat fotograafi kombana mere äärde. Võitlesime sääskedega, sest nendest oli õhk paks. Meri ilus ja rahulik ning õnnestus näha isegi valget merineitsit, kes ilmus suveöös ja soovis fotosessiooni.

Saun oli mõnus ja pärast vestlesime õues koos ning mingil ajal olid sääsed magama läinud ja sättisime meiegi end kella 3 ajal unele. Uni oli hea ja hommikul olime sellised magajad, et meid käidi isegi äratamas. Kes käis, jäi mulle saladuseks. Tänud talle, muidu oleksime hommikusöögi maha maganud. Suurepärased päevad ja koosoldud hetked olid lahedad ja oli võimalus tutvuda nende inimestega, keda tavaliselt tihti ei näe. Laupäeva hommikul tutvustasin Priidule 2 miniatuurset tuuleveskit. Kenad olid teised maja ees silmale vaadata.

Tänud Taunole ja Eimarile sisuka suvekooli eest. Ilusat puhkust peale igasuguste erinevate aruannete esitamist ja kinitamist. Meenutama jäävad lugematud sääsehammustused ja paar rannakivikest, mille puistasin rõdule lillekasti.