28. aprill 2019

Märtsikuu oli reisikuu

Aeg lendab kiirelt. Märtsis oli naistepäev ja sai ka reisil käidud. Kui kuu alguses köisime noorema poja perega Lätis, siis saime Riia Ikeas külastada lisaks külastatud ka kohvikut ja süüa hotdogi ja masinajäätist. Seal 2. korrusel jäid ajapuudusel proovimata need kuulsad ja odavad lihapallid aga ehk järgmisel korral.  Noored said laua ja kapid, mina kodu jaoks vajalikku pudipadi, lambi kiisutuppa ja Arkole tööriista kohvrikese, mid mahub ka autosse reisile kaasa. Aga enne Riiat käisime piiri peal Alko1000 poes ja ostsin maistmiseks lahjemat ja ksngrmat kraami. Ei ostnud kastidega, sest pole bii suur joogisõber. Pärast õhtul käisime mingist toiduputkast läbi ja ostsime kebabit. Lehmakomme ostsin ka kohalikust toidupoest aga need polnud need kõige õigemad, vaid Ukrainast. Sõit oli päris pikk ja tagasiteel jäi Liisa haigeks, nuttis ja kahju trmast. Ilm oli ka üsna närune. Kui minnes oli suur tuul, siis tagasiteel oli lörtsine vihm. Märts ikka ongi selline.
Kuu keskpaigas oli Tallinna Õpetajate majas rahvusvaheline sotsiaaltöötajate päev. Mind oli sinna ka 2018. aasta sotsiaaltöötaja nominendiks esitatud. Anti tänukiri ja roosiõis, tehti pilti ja isegi meie riigi president Kersti Kaljulaid pidas kõnet. Mulle ta kõne meeldib, oli ajakohane ja tuletas sotsiaaltöötajatele meelde, et kui kn valimised või uued liikned volikogudes, siis nende käes on rahakott ehk valla või linna eelarve ja selle summa suurusest oleneb ka hoolekande rahastamise suurus. Ka töökohas peeti mind meeles ja kingiti ameti poolt orhidee, abilinnapea Tõnis Möldrilt saabus tulbikimp ja käskkirjaga maksti ka preemiat. Selle eest ostsin koju uue mahlapressi, et me ikka värsket mahla saame juua. Porgandist, apelsiinist, õubast, maadikast, sellerist... mõnusad uued maitsed ja suhkruvabad. Naistepäeval käisime Liisa Maria ja Mari Liisiga koos Rocca al Mares ja kkhvikus jäätist söömas.  Fredy Markusega käisime Nukuteatris. Oli tubli poiss.
Imre kutsus sünnipäeva puhul Rootsi kruiisile. Oli tore perereis. Ladvas minnes kiigutas ja loksutas aga tagasitulek oli rahulikum. Jalutasime Stockholmis, sõitsime sadamast metrooga linna ja tagasi tuline bussiga. Nartsissid õitsesid, ostsin lapselastele botased ja pluusi. Bussipiletid ostsime laevast ära ja selgus, et meie Rootsi kroonid olid aegunud. Aga sai ka kaardiga maksta. Fredy  (3)  mängis mängutubades, meie kuulasime Singer Vingerit ja kuigi õnneloosiga me ei võitnud, siis oli tore reis. Ilm soe, päike säras. Käisime linna peal, kohvikus söömas kardemonisaia ja kohvi. Kuninga lossi juures vaatasime vahtkonna vahetust. Reisida oli tore. Rahvast oli palju ja laevas oli meil invakajut. Teenindus viisakas ja suurepärane. Päieseloojang imeline. Juba ootan puhkust ja järgmist reisi . MUPOl käisime külas ja rääkisime igaüks oma tööst sotsiaalhoolekandes.