3. oktoober 2023

Automatk Tallinnast Hispaaniasse ja Portugali 10

10. päev - 19. juuni 2023

Linnulaul äratab koos sääskede pininaga meid kl 6.30. On esmaspäeva hommik. Täna on Lissaboni päev. Hommikut alustame akvaariumi külastusega. Abivalmis turvamees juhatas meid infopunkti, kus ilma pikas järjekorras ootamata saame piletid ja eelisjärjekorras kalu vaatama. Hea seegi, et ei pidanud pikas järjekorras seisma. Piletid on tasuta. Lastegruppe aina tuleb ja tuleb. Enne akvaariumite juurde minemist võetakse nad klassi kaupa kokku ja juhendajad-õpetajad selgitavad midagi ja lapsed vaikselt kuulavad. Tunduvad midagi päevahoiuteenuse ja linnalaagri taolist. Väiksemad lapsed kõnnivad rivis ja neil on sarnased T-särgid seljas. Jalutavad edasi nii, et hoiavad eesliikuja särgisabast kinni. Kilkeid ja kisa jagub seal koridoride vahel kõikjale. Meie kasutame lifti ja siis pikka kaldteed, millest ülesse samaine ratastooliga on päris energiat nõudev. Päris suur akvaarium on erinevatelt korrustelt koos haikalade ja kilpkonnade ja mereelukatega nähtav. Teeme pilte. Jalutame mere äärde, sest nägime eemalt köisraudteed. Selgub, et see sõidab väikest ja lühikest teed pidid aga ratastooliga sinna peale ei saa. Trepid on ees. Uksed tunduvad kitsad. Laosed kogunevad gruppidega bussi ootama tee äärde ja söövad einet.

Lissabonis otsime pikalt invaparkimiskohta, sest neid on aga need on märgistatud kohalike elanike jaoks ja turist sinna parkida ei saa. Viimaks leiame. Läheme linna peale jalutama ja lõunasööki otsima. Palju on erinevaid autosid ja turistide vedamiseks erinevaid kaarikuid. Jõuame turuhoonesse, mis ühelt poolt on turg ja sulgeb lõunkas uksed. Seal on müüa toorest liha ja loomapäid. Teises osas on söögikoht, kus on palju rahvast, pikad järjekorrad. Arkol on päris raske ja keeruline seal liikuda, lauad on enamuses kõrged ja sinna me ei jää. Vaatame veel ühte ossa sisse, kus on mereandide restoranid. Tahaks midagi muud. Jalutame edasi ja jõuame järgmiste söögikohtadeni. Leiame vaba laua ja tellime liha vardas, riisi, jooki ja salatit. Kõrval on väljak ja selle juurest sõidavad läbi erinevad trammid. Sellised vanemad trammid, millest teen pilti. Väljas on selline mõnus suve ilm, sooja 22-24 C. Vahepeal korraks tibutab isegi vihma. Meid juhatab teenindaja varju alla istuma. Lõunasöök läheb maksa 21,50 eurot. kõhud saame täis. Jalutame tagasi auto juurde ja sõidame loomaaeda. Kui eelmisel korral saime jätta tasulisse parklasse silla alla auto, siis nüüd meid tõkkepuu tagant edasi ei lasta. Selgub, et ajad on muutunud ja siin parklas leiavad parkimisvõimaluse teisaldatud, avariilased autod ja tänavatelt kokku korjatud tõukerattad. Politsei selgitab, et maa-alusesse parklasse tuleb minna. Autojuht kahtleb, et kas me mahume selle kõrgema bussilaadse masinaga sinna alla. Proovime ja mahume. Maa alt toob lift ülesse. Loomaaeda meid tasuta ei lasta. 2 piletit maksavad 47,50 eurot. Kuna on juba varane õhtu, siis paljud loomad magasid. Sõitsin õhutrammiga loomaaias ringi. Vahepeal päris kõrgel, kohati kõikus ja väristas kurvide juures. Seal tuli püsti seista. Aga vaade oli ilus. Isegi delfiine nägin ujumas ja lõvidest sõitsin üle. Õhtuks enne pimenemist sõitsime Portugali kõige läänepoolsesse tippu. Päikeseloojangut vaatama. Hakkas pimenema ja vihma sadama. Seal oli päris palju inimesi. Vaade mäe otsast merele oli kaunis. Kuulsime isegi eesti keelt. Teemaksu maksime 11,20 eurot. Silla ületusmaks oli Lissaboni sisse sõitmisel 12 eurot. Sild oli pikk. Muidu oleks pidanud suure kaarega mööda maismaad minema.

Ööseks sõitsime kaunisse surfarite randa ookeani kaldal. Lained mühisesid kogu öö. Mõnus. Üks kaunemaid kohti, kus olen käinud. Kuna oli juba pime, siis seda õiget ilu nägime alles hommikul. Parklas oli veel paar autot. Kalamehed ja noorte kaubik. Neiu koputas meie bussi aknale ja küsis, et kas nad võivad meie kõrvale parkida. Ega me siis keelama ei saanud hakata. Meid nad ei sega. Pole probleemi. Parkisid nii, et paar autokohta jäi vahele. Läbisõit 223,7 km.

Päris tuuker puhastas akvaariumi. Seda oli huvitav vaadata kuidas inimene toimetab.

Esimest korda panime joped selga, sest õhtu oli vihmane ja tuuline.