14. august 2018

Lilleline ja nii kuum juuli!

Tegelikult ka ei osanud mitte
keegi oodata, et juulis tabab meid kuumalaine, mis meenutab lõunamaa suvekuumust. Kesksuvi oli alguses päris tavalise Eesti suve moodi aga umbes täpselt sel ajal, kui mina tööle pidin minema, läks kuumaks.
Kõik sivelilled hakkasid korraga õitsema. Termomeeter näitas üle 30 c ja naisterahvad otsisid välja õhukesed ja kirevad ja lillelised kleidid. Tore oli veeta puhkust Tõrvaaugu talus, kus toimus Tallinna Liikumispuudega Inimeste Ühingu suvelaager. Sai ujuda, loenguid kuulata, puhata, mängida bocciat, metsas jalutada ja toredalt aega veeta. Mõnus oli. Ujuma sai kah.
Käisime Arkoga Saaremaal tema sünnipäeva puhkust veetmas. Polnudki pea 10 aastat saarde jõudnud. Nüüd jõudsime Kuressaare kesklinna sööma ja Mändjalas, hotell Saaremaas ööbida. Vastuvõtt oli tore ja invatuba igati korralik. Toit maitses hea ja merevesi oli mõnus. Kui nuriseda, siis ainult liiga järsu kaldtee pärast, kust Arko üksinda üles ei saanud. Laupäeva õhtul käisime kaluritepäeval ja kuulasime Meie Meest. Kala sõime ja jalutasime Sõrve sääres. Järgmisel hommikul jõudsime veel Karujärves ujumas käia ja Ämbris tuulikuid vaadata.  kui kohanimega eksin, siis hiljem parandan. Pikk oli üldine praamijärjekorras. U 1,4 km aga mandrile saime ja tark ei torma, vaid kannatab koos omadega.
Arko päris õiget sünnipäeva tähistasime maal ja linnas. On ikka õnnelikud need suvised sünnipäevalapsed. Sääski jagus igale poole aga herilasi oli rohkem. Ühele astusin peale ja see oli valus. Jalatald valutas vist nädalapäevad. Higistamine ja töö tegemine käis käsikäes.
Juuli lõpus oli veel lapselapse sünnipäev aga sellest ma juba kirjutasin pikemalt. Kahju oli sellest, et Tallinnas merevesi külmaks läks.  Mõnes kohas isegi 4-5 c. Hämmastav, kui õhk on 30 c ja merevesi 4 c. arko õe Kaarinil sünnipäevale jõudsime aga palju üritusi palaval nädalavahetusel võtab päris võhmale. Aga ilus ja tore on. Mmmmmm muhu leib ja suitsukala. Torti sai kah. Mustikakooki tegin ise.
Imrele ja Tiinale jõudsime külla. Grillisime, käisime Siiril,  st. laste vanaemal külas ja pärast ujusime mingis tehisjärves Kose juures.
Kass oli igal õhtul mind ootamas ja ega ta eriti süüa tahtnudki, pigem ikka rõdule ja ümbrust uudistada. Mõnus suvi on sel aastal ja suvi kestab veel.