13. oktoober 2020

Reisiblogi: Automatk Soome ehk autoga polaarjoone taha 1

1. päev - 20.juuli 2020, esmaspäev

Selleks, et näha Soomet tuleb minna polaarjoone taha. Meie läksime autoga Soome juulikuus 2020. Horvaatia asemel, sest koroonakriis nurjas meie reisiplaanid. Piirid läksid kinni ja reisime põhjamaale.  Stardime kodust kl 5.08, sest sadamas peame olem 1,5 tundi enne laeva väljumist. Laevareis Vikingline laevaga viis meid esmaspäeva varahommikul kl 6.50 Tallinnast Soome. Meri on peegelsile, pole nii vaikset merd näinudki. Politsei pani autojuhi puhuma, eelisjärjekorras lasti meid laeva sisse. Laev sai täis, sest läksid töölised ja turistid. Imestama pani, et inimesed magasid laevas igalpool, toolidel, pikematel pinkidel, põrandal... Joome kohvi ja sööme mustikamuffineid. Helsinkist sõitsime ida suunas. Autoreisiks plneerisime 7 päeva ja arvasime, et see on piisav aeg Soome läbi sõita.

Esimene linn on Kotka, kus jalutame linnaplatsil ja käime kohalikus poes. Edasi sõidame sadamasse laevu vaatama. Vana puust jaht oli lahe, sellisega tahaks küll sõita. Muuseumi laevu me vaatama ei lähe vaid sõidame edasi.  Jõuame Langinkoskisse, kus asub nn vabaõhumuuseum jõekaldal. Arko sõidab seal oma elektrirattaga ja saab liikuma seal mägistel teedel. Edasi viib tee Laapenranta. Seal vaatame kindlusemüüre, vanu hooneid, külavaheteed ja liivalosse jõekaldal. Õhtupoole jõuame Imatrasse, kus vaatame koske ja lossi. Kuna veehoidla on üleval ja lüüsid kinni, siis veevoolamist ja langemist me ei näe. Loss on ilus ja selle kõrval mööda treppe astudes saan vaadata jõge. Soome on paljude järvede ja kaljude maa, saame lisaks looduse vaatamisele läbi autoakna, ka vihma. Sooja on 26 C, päikest on ka. 1. öö veedame autos. Läbisõit 403,4 km.