19. august 2022

Vana kassi lood 4: kass läks kaduma

Meie 14aastasel Kiisumiisul on hea elu. Süüa antakse, paid saab kätte mitu korda päevas ja elu kulgeb
edasi. Vahepeal torgitakse kõrva aga seda õnneks poole vähem, s.t. õhtuti ja kui veresuhkur on kuni 12, siis süsti ei tehta. Hommikuti teeb perenaine nii süsti, et pole arugi saada. See suvi on olnud kuum ja kui inimestel on palav, siis on seda ka kassiikesel, sest temal on paks kasukas seljas. Nii kass sööb vähem ja magab rohkem. Ööseti on jahedam ja siis saab ringi joosta, süüa, mööblit kraapida ja hullata. Ega sellise sooja ilmaaga kui juba hommikul on 23 C kuuma, ei taha kass isegi rõdule minna vaid tagurdab tuppa tagasi.

Ühel augustikuu öösel otsustasin magamistoa akna öösel paariks tunniks lahti teha, sest õhku üldse polnud. Seda märkas ka vana kass, kes juhust kasutas ja välja hüppas. See kõik toimus nii vaikselt ja kassi kadumist märkasime alles hommikul. Perenaine jooksis hommikul ümber maja aga pidi tööle minema. Kass oli kadunud. Sõitsin tööle ja kirjutasin FBsse kassi otsimisekuulutust. Kass haige ja vajab süstimist. Mure kodulooma pärast suur. Olin lõunani tööl ja kiirustasin jälle koju, et kassi otsida. Arko käis ka vahepeal ja tegi tiiru majade vahel ja kergliiklusteel. Kassi ei kusagil. Mina käisin ka mitu tiiru meie hoovis ringi, roomasin rõdude all ja vaatasin autude vahele, põõsaste juurde, prügikastide juurde. Rääkisin naabritega. Mari-Liis ja Liisa tulid ka appi otsima. Tipsil oli nii palav ja tema jäi tuppa. Istusin ka maja ees trepil ja ootasin kassi koju. Kassi ei ole. Küsisin ka teise maja inimese käest ja siis hüüdsin kassi. Kolmanda maja 2.korruse rõdul luges noormees raamatut ja ütles mulle, et ta lasi ühe kassi trepikotta. Küsisin, et mis korterinumber tal on, andsin kella ja sain trepikotta. Hüüdsin kassi ja kui jõudsin 2.korrusele, siis tuli kass mulle näugudes jooksuga vastu. Võtsin kassi sõlle, tänasin naabreid abi eest ja tassisin Kiisumiisu koju. Küll kassil oli janu. Jõi kohe mitu korda, siis käis oma potil ja tuli keeras külili kööki magama. Tema jaoks oli seiklus läbi. Sai torkimist ja süsti kätte ja oli jälle oma eluga rahul. Ja min õppisin sellest, et aknad kinni. Kui tõesti tahan tuba tuulutada, siis tuleb kass panna kinni kas vannituppa või lastetuppa. Läksin poodi ja ostsin kassile mitu kotti diabeedi erisööta. Teatasin loomakliinikkule, et kass kodus. Minu telefoninumber oli lipikuga laua peal. Eile helistasin isegi loomade varjupaika aga sinna polnud Kakumäelt kassi toodud. Kass magas öösel mõnuga ja isegi järgmisel päeval on veel väsinud oma rännkutest. Hoidke oma loomi, sest nad on nii abitud ja kaitsetud. Meie vana kass ise koju tulla ei oska. Õnneks ei läinud ta kodust kaugele ja autoteele ei sattunud.