4. jaanuar 2023

Meie reisiblogi - autoreis Horvaatiasse 7

7. päev - 6.juuli 2022

Uni kadus hommikul kella 6 ajal. Öösel sadas vihma ja see tegi õhu jahedamaks. Midagi vaheldust kuumusele. Puksiirimees saabus kella 8:15. Arko sõitis jälle auto peale ja läksime autoremondi töökotta. Eest velg võeti ära, tagumine rehv ette ja siis see uus rehv taha. Et ikka esimesed vedavad rattad ühtemoodi veaksid. Auto sai korda. Kui ma ei eksi siis nägin puksiiri arvet ja see oli 950 eurot aga see võis ka horvaatia rahas olla. Kilomeeterid 136 km. Rehvivahetus koos uue rehviga läks meile lisakuluna maksma 123,4 eurot. Arko viskas tippi ka. Sõidame saarelt mandile. Kogemuse võrra rikkamad. Nüüd jälle elu ilus. Lõunasöögi sõime väliterassil ja resoranis oli vaade merele ja mägedele. Imeline oli ka toit. Kõhud mereelukate risottot täis ja sisaldas lisaks riisile kala, tigusid, juustu ja midagi veel. Kui oma söögiga lõpetasime, siis tuli sinna kamp mootorattureid ja nad olid maikades ja praktiliselt trussikutes, täpsemalt ujukates. Naera puruks restorani trussikutes. Mõnel 4st mehest ka t-särk püksikute peal. Vaatepilt polnud just kõige kenam. Käisin taas ujumas, keeruline on leida parkimiskohta, sest maad on vähe, autosid palju, kuid rannad tasuta ja inimesi hõredalt.

Eile hommikul valisime matkarada rahvuspargis Risnjak National Park . Internet lubas ratastoolis liikumist ja tasast maad mandri peal. Ostsime piletid, magnetid ja varusime vett ning läksime ratastega. Rahvusprk on suur ja kindlasti on seal palju avastamis- ja matkamisrõõmu. Alguses oli kõik ilus, asfaldtee ja siis algasid matkarajad, mis viisid õles ja alla, kohati oli vihmad ojadena teepinda ka ebatasaseks lihvinud. Nägime vaeva, loomi ja linde me ei näinud ja nügisin Arkot mäest üles ja alla ta tuli ise. Mina tassisin oma tõuksi, sest sellega seal eriti sõita ei saanud. Vaatasime siis metsloomadest pilte. Arko rattal hakkas aku tühjenema aga õnneks varsti jõudsime ringiga sinna tagasi, kust alustasime. Seal nägi kruusakaevandamise auke ja selgitav tahvel kirjeldas seda depressiooniaukudena, mille tagajärjel puud ümber kukkusid ja kõdunesid. Ühesõnaga isegi loodus võib saada depressiooni. Jätkame oma automatka Krki saarel, Horvaatias. Õhtuks vlais Arko välja hotelli, mis on ligipääsetav aga otsimisel selgus, et koordinaadid on ühel pool raudteed aga hotell ise hoopis teisel pool. Otsisime kollast maja aga seal oli palju kollaseid maju. Perenaine ootas õues, andis võtme ja läksime tuppa. Kõik ilus aga wcuks nii kitsas, et sinna sisse ei pääse. Mulle sobis, kuid ratasrtoolis reisijale jäi takistuse tõttu kättesaamatuks. Voodi on lai, tuba ilus ja maja ees on loomad, linud ja põllumaa. Uni tuli hea. Läbisõit 232,4 km.