13. jaanuar 2023

Meie reisiblogi - autoreis Horvaatiasse 9

9.päev - 8.juuli 2022

On reede hommik ja autoaknaid katavad vihmapärlid. Sajab. Täna sõidame Spliti. Oleme selle linna kohtal ugenud ja kuulanud ka teiste reisikommentaare. Jõudsime linna hommikusel tipptunnil ja tundub, et selles suuremas linnas ongi vist kogu aeg tipptund. Hommikusööki sööma Mall of Splitis, mis on selline meie Ülemiste kaubanduskeskuse moodi kauplus. Restoranis sööme seekord midagi toekamat milleks on loomaliha nuudlitega. Kõhud täis. Vaade on ilus. Ratastooliga pääseb väliterassile. Tählepanu tekitas asjaolu, et kui meie otsisime invaparkimiskohta, siis alguses ei leidnud neid aga järsku märkasime, et terve korrus ongi invaparkimiskohad. Imeline,, et mingi 30 autole. Jalutame vanalinnas ja näeme filmitegelasi ja filmist "Troonide mäng" tuttavaid tänavaid. See peamine huvi oli turistidel Andrei tänava nurgal poseerimisega. Mul olid jalas uued lillad retuusid ja meeldis see liin. Kuigi tutvusime põgusalt linnaga. Jätkame sõitu Dubrovnikusse. Uus sild ei ole veel valmis. Tuleb minna ringiga. Jääme ööbima kaljunukile enne Bosnia-Hersegoviina riigipiiri. Väljas puhub suur tuul.

Splitis olid ilusad mitmevärvilised tänavakiisud-miisud. Igaks juhuks ei paitanud, süüa ei andnud. Tegime pilte kuldse värava juures. Rohkem loe siit -

Golden Gate .

Käsime poetänaval, mis kahjuks lõppes treppidega. Trepp on ees. Pöörasime ringi ja tulime tagasi, et minna edasi kohast, kus sai sõiduteele minna.

Plakatid ja pangaautomaadid. Pusimise peale sain automaadist pangakaardiga raha kätte. Nüüd wcsse ja poodi.

Sellised vihmapärlid hommikul üratasid meid autoaknal.

Vaade autoaknast.
Tee peale jäävad plakatid nimega STREETFOOD ehk tänavatoit. Tegemist väljas juur- ja puuviljade, õli ja meemüüjatega. Nagu meil Peipsi ääres maanteel kohata võib. spliti tänavakohvikud olid inimesi täis, nii et vaba kohta oli raske leida. Suurlinn. Kulgeme edasi Montenegro riigi poole.  Läbisõit 289,3 km.