Sotsiaalministeerium
Pressiteade 5. september 2017
"Ära põe":                erivajadustega inimesed jagavad kasulikke nõuandeid
Septembri                jooksul jagab sotsiaalministeeriumi käima lükatud                kampaania "Ära põe" Eesti inimestele praktilisi                nõuandeid, kuidas igapäevases töö- ja argielus suhelda                inimestega nende erivajadust arvestades. „Erivajadustega inimeste kaasamisel tööellu on mitmeid takistusi, kuid tihti on need emotsionaalset laadi, seotud pigem kaaskolleegide teadmatuse ja eelarvamustega. Vaja on lihtsalt praktilisi teadmisi ja julgust teise inimesega rääkida. Seda soovimegi kampaaniaga öelda," ütles sotsiaalministeeriumi töövõimepoliitika juht Arne Kailas. "Erivajadustega inimeste senisest suurem kaasamine ühiskonnaellu on väga oluline teema, mis puudutab meid kõiki.“
"Ära              põe" meeskonda disainerina konsulteerinud               Daniel Kotsjuba sõnul pole palju vaja, et             edukalt              suhelda               inimesega, kes toimetab                tavapärasest erineval moel. "Kui                me täpselt ei tea, kuidas esimene samm teha, siis                kaldume üldse mitte suhtlema, et ebamugav ei oleks.                Seepärast julgustamegi, et ära põe küsida või midagi                valesti öelda. Küsimusest, kuidas saan aidata, saab juba                ilusti edasi minna," lausus Kotsjuba, kes kasutab                igapäevaelus ratastooli.               
Kampaania              toobki välja kolm peamist nõuannet, kuidas asjatuid              arusaamatusi vältida ja edukalt inimestega suhelda              arvestades nende erivajadust:
- Küsi alati, kas ja kuidas saad aidata. Kui tegemist on inimesega, kel on kuulmis- või kõnepuue, siis kirjuta oma küsimus paberile või mobiili sõnumiaknasse.
 - Kui abistad, siis ära tee seda ootamatult, sest see võib ehmatada või osutuda mittevajalikuks, aga ka ohtlikuks.
 - Abipakkumisega ei tasu liialdada, sest tegelikult saavad erivajadustega inimesed tihtipeale ise väga edukalt hakkama ja ei vajagi abi.
 
Täpsemate              nõuannetega saab tutvuda veebilehel             www.tegijad.ee ,              kust saab teada näiteks seda, et kuulmisaparaadiga inimene              vajab koosolekul ükshaaval rääkimise reeglit, sest aparaat              ei erista erinevaid helisid; suhtlema peaks alati otse,              mitte läbi erivajadusega inimese saatja, seda isegi siis,              kui suhtluspartneriks on inimene, kes sind ei kuule või              näe. 
“Need              on mõned lihtsad näited, mida ise töö käigus ka oma              meeskonnaga õppisime ja teavituskampaanias jagame, et luua              keskkond, kus puue ei ole probleemiks,” lausus kampaania              valmimist juhtinud loovagentuuri Division strateegiajuht                Madis Taras.             
Teavituskampaania              loovidee töötas välja reklaamiagentuuri laiendatud              meeskond, kuhu kaasati eksperdid, kel lisaks              professionaalsetele oskustele on isiklik kogemus, kuidas              hakkama saada vähenenud liikumis-, nägemis- või              kuulmisvõimega. Laiendatud meeskonda kuuluvad graafiline              disainer Daniel Kotsjuba, keda Eesti Disainikeskus              tunnustas 2015. aastal kuu disaineri tiitliga ja kes              igapäevaelus kasutab ratastooli; tekstikirjutaja ehk copywriter               Jakob Rosin, kes on Raadio 2 saatejuht ja              tehnikaportaali Geenius.ee ajakirjanik ja kes kaotas kümne              aasta eest nägemise; ning fotograafiaga tegelev Tiiu              Hermat, kes              on vaegkuulja.
Teavituskampaaniat              rahastab Euroopa Liidu Sotsiaalfond, tellija on              Sotsiaalministeerium. Kampaania jõuab üle Eesti eetrisse              tänavu septembris, praktilisi nõuandeid erivajadustega              inimeste endi kogemustest koondab veebileht www.tegijad.ee . 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar