24. detsember 2022

Mina ja koroonaviirus

See juhtus augustis. Kõik oli hästi. Olin puhkamas Aegna saarel. Elu esimene külaskäik saarele oli huvitav. Olime seal ekskursioonil ja pikemal jalutuskäigul või oli see pigem 9 km jalgsimatk. Õhtul lõkketule ümber istudes hakkas mul külm. Südaöö paiku läksin kämpingusse magama. Hommikul ärkasin ja ikka oli selline väsinud olemine. Aegnal olid rebased. Päris julged olid. Nende mängud olid inimeste saunalinade ja jalanõude metsa tassimine. Meil naljakas aga loodus oli nende kodu.

Kui  jõudsime laevale, siis helistasin Arkole ja ütlesin, et olen nii väsinud ja haigestunud ning palusin vastu tulla linnahalli juurde. Ta tuligi. Kodus kraadisin ja oligi ligi  38 C. Arko läks apteeki testi tooma. See näitas 2 triipu. Tekkis veel köha, peavalu ja silmade valu. Köhisin ja suurendasin oma astmaravimi kogust 4lt 8le. See vähesel määral toimis. Järgnevatel päevadel valutasid kõik kohad. Isegi kõht ja jalad. Püsisin voodis. Siis haigestus Rene, Arko ja üks saarel viibinud inimene. Teised ei saanud minult nakkust. Täpselt ei teagi kes tõi või kellelt sain. Mõned päevad enne saarele sõitu käisime Tallinna Puuetega Inimeste Koja inimestega psühhiaatriahaigla  territooriumil ajaloomatkal. Tööl käisin ühistranspordiga. Poes käisin ja haigeid ei teadnud kedagi olevat. Plaanis oli 4.vaktsiini teha ehk 2 tõhustustoosi. Eelmine sai tehtud novembris 2021 aga koroonaviirus jõudis ette. Istusime kodus. Teavitasin perearsti ja karantiin lõppes augusti viimasel päeval. Kuna kõhuvalu endiselt andis tunda, siis reedel läksin Meremeestehaigla EMOsse. Perearsti vestlusest selgus, et ega muud teha polegi. Seal vastuvõtus läks kiirelt. Palavik oli 37.5 C. Mõne minuti järel olin erapalatis. Mind ühendati juhtmetega masina külge, tehti analüüsid ja saadeti kompuutrisse. Sain tilgutite valuvaigistit ning ligi 6 tunni pärast haiglast välja koos retseptiga antibiootikumidele ja valuraviks paracetamoli tarvitada. Uuringu tulemusel selgus, et mul on jämesoolepõletik ehk sigmakäärsoole divertikuliit. Ravisin selle välja ja selleks korraks sai haigusleht lõpetatud ning septembri keskpaigas olin jälle tööl tagasi. Nõrk olin ja köhisin veel mitu nädalat. Ka teised paranesid ja elavad tervetena igapäevast elu. Olge terved ja haigena püsige kodus!