15. veebruar 2010

Taksojuhtide töö paistab sotsiaalse ettevõtlusena

Kuulsin hommikul Terevisioonis lehtede tutvustusi. Huvipakkuv pealkiri ja tõttasin Internetist otsima. Mõtlemapanev lugu, mis väärib läbi lugemist. Panen paar lõiku siia ja lingi Eesti Päevalehele. Tuludeklaratsioonide järgi teenivad FIE-dest taksojuhid kuus alla tuhande krooni.

Taksojuhtide töö paistab sotsiaalse ettevõtlusena
http://www.epl.ee/artikkel/487952

Maksu- ja tolliamet püüab koos Eesti autoettevõtete liiduga parandada taksojuhtide maksekäitumist. Varasemate aastate tuludeklaratsioone vaadates tundub, et taksondus on Eestis ala, mida tehakse missioonitundest ja tasu taotlemata sotsiaalse ettevõtluse tähe all. Tegelikult paistab madalate tulude deklareerimise taga püüd maksudest kõrvale hoida. 2008. aastal oli siinse ligi 2200 FIE-st taksojuhi keskmine deklareeritud puhastulu vaid 9000 krooni aastas. See tähendab, et kui taksojuht oli oma tuludest tööks vajalikud kulud maha arvutanud, sai ta palka 750 krooni kuus.

„See on ikka päris suur probleem. Taksojuht, kes on end FIE-ks registreerinud, peab aru saama, et ta on ettevõtja, ta peab teadma, kuidas äri ajada,” ütles autoettevõtete liidu direktor Villem Tori. „Äriplaani tegemisel tuleb arvestada ka maksudega.”

Taksomeeter jätab märgi maha

•• Klient, kes tahab kindel olla, et tema sõit taksojuhi raamatupidamisse jõuab ja selle pealt ka makse makstakse, peab jälgima, et taksomeeter töötaks.

•• Üldiselt arvatakse, et taksojuht võib sõiduraha oma taskusse panna ja seda mitte deklareerida, kui arve kohta ei ole tšekki. Tegelikult tõendab käivet ka taksomeeter.

•• „Tulud, mis käivad taksomeetri kaudu, salvestuvad pikaks ajaks. Tagantjärele on võimalik sealt tulusid välja võtta,” ütles Eesti autoettevõtete liidu direktor Villem Tori.

•• Maksu- ja tolliameti (MTA) andmeil peaks taksojuht kliendile tšeki andma ka küsimata. Kui juht kviitungit ei anna, on ameti hinnangul kindlasti mõistlik seda alati ise siiski küsida. Et MTA kontrollid on näidanud taksojuhtide vähest teadlikkust, püüab amet olukorda parandada teavitustööga. Rikkumise avastamise korral ei pääse taksojuhid aga niisama, vaid nende suhtes alustatakse väärteomenetlust.

Kommentaare ei ole: