19. november 2011

Tähelepanekuid elust - noored trollis

Eile hommikul sõitsin bussiga Mustamäelt ülikooli. Buss oli pooltäis ja ekspress sõitis kiiresti ja sujuvalt mööda ühistranspordirada. Sellepärast mulle meeldibki ühistransporti kasutada tipptundidel, st hommikul ja õhtul, et pääseb kiiremini, kui autoga ummikutes istudes. Vene keelt olin õppinud poole ööni ja hommikupoolikul 4 tundi üritasin pea erksa hoida. Vahepeal siis käisin söömas ja töö juures asju sisse tippimas ning õhtuks sättisin taas kooli. Trollipeatuses ootasin suhteliselt kaua, sest mis teha kui meie ühistransport kella 16 ajal harva käib. Tundub, et Mustamäe trolli ühendus linnaga on tihedamalt korraldatud. Läksin pikka madalapõhjalisse trolli ja sättisin ennast istuma. Järgmises peatuses, Kristiine kaubanduskeskuse juures sisenes kamp noori. Tüdrukutel, kes paistsid nii 13-14 aastastena olid käes energiajoogipudelid. Sel hetkel tabasin ennast mõtisklemas, et kui ajakirjanduses räägitakse vaid krõpsudest ja coca-colast, siis tegelikkuses on nende söökide asemele noorematel lisandunud starterid. Mulle tundub, et noored söövad korrapäratult ning pigem kustutakse oma nälga energiajookidega. See on paha, sest noor inimene vajaks pigem sööki, kui kofeiini rikkaid energiajookisid. Ka oma laste pealt näen, et noorematena olid nad pidevalt näljased, kuid nüüd lausa meelitan neid toidu juurde ja siiski valitakse sööki või minnakse söömata magama. Arvan, et seal on ka oma raha kasutamise võimalused, sest taskuraha või palgaraha on ise meeldivama ostmiseks kasutada. Eks siis tuleb rohkem tähelepanu pöörata noorte söömisharjumustele. Aga mina toetan koolides tasuta söögi kättesaadavust. See peaks olema seniks, kuni noored õpivad. Oleks kasvavatel noortel toit korralikku sööki täis ja vanematelt saadud raha kutsekoolides, gümnaasiumites ei kuluks selliste energiajookide ja krõpsude ja snäkkidele.