11. aprill 2014

Tervislikud eluviisid ja töötervishoiuarst

Aeg ajalt on ikka tore oma tervist kontrollida lasta. Alati leiab midagi, mis võiks parem olla aga hea oli tõdeda, et ma olengi enamvähem terve. Liigutan ennast suvel rohkem väljas ja sõidan rattaga, ujun, jalutan ja seda soosib ka meie kliima. Seevastu talvel on tubasemad tegevused ning liikumist vähem. Hoonetes sees saab kõike teha nii ujuda kui ka tantsida. Mind saadetu uue tööandaja poolt töötervishoiuarsti juurde. Sellise arsti juurde polnud ma varem sattunud. Läksin Magdaleena polikliinikusse, söömata, joomata nagu kästut. Täitsin küsimustiku, vastasin küsimustele ja siis tehti ka ekg ning vastus oli, et südamerütm korrapärane, pulss normaalne ja hea. Vererõhk korras ja mul on see pigem madalam. Siis käisin ka silmaarsti juures ja nägemine oli selline nagu olnud aastaid, kurtsin pea- ja silmavalusid ning nägemise kontrollis uusi prille ei määrata. Edasi läksin arsti juurde, kes kuulas minu kopsusid, katsus käsi ja küsimusel peale, et kas mu töö on emotsionaalselt raske, puhkesin naerma. Ütlesin, et vahest ikka aga õnneks tulen selle tööstressiga toime, on piisavalt kogemust koos teadmiste ja oskustega ning õnneks on positiivset rohkem. Arst imestas, et ma üsna pikk, st 1.79 m. Rohkem arstidele mind selkorral ei saadetud. Soovitusena sain, et töölaual klaviatuur on pigem tarvis laua alt sahtlist laua peale panna. Tööl puhkepause ma teen, sporti teen ka ja võimlemisharjutused selja ja kaela lõdvestamiseks sain juba siis selgeks, kui Arko oma haige õla pärast Astangul füsioterapeut Kadri juures käis. Veel saadeti vereproove andma ja oligi kõik. Hinnati mind töötegemiseks sobivaks ja ju ma ikka sobin sinna ametikohale. Tegelikkuses olen ikka reedeõhtuks üsna väsinud, sest lisatööd on juures, lisaks koosolekud, kirjadele vastamine, igapäevane klienditöö, erinevad koosolekud ja nõupidamised. Esmaspäevaks olen puhanud ja lähen ikka veel rõõmsal meelel tööle. Sain ka reedel teada, et m olen terve nagu purikas ja analüüsinäitajad on korras. Ainult kolesterooli näit on veidike alla keskmise ja soovitati süüa pähkelid, avokaadot ja oliiiviõli. Tsitruselistest ja pähklitest loobun agas õli tarvitan ikka.

Esimene palgapäev oli ka eelmsiel reedel ja seda tähistasime õhtusöögiga Tabasalu Osmanis. Pärast läksime veel poodi ja ostsime head paremat kraami. Õhtul maiustasime kodus jäätisega ja töökohta viisin lehmakomme. Elu peab ikka oskama nautida ja reedeõhtud kodus on selleks nagu loodud.