7. veebruar 2015

Kõiksuse teooria filmielamused

Võtsime hoogu, et kinno tulla. Kodulehelt vaatasime välja, et film "Kõiksuse teooria" algab 13.10. Tulime kohale ja parkisime auto invaparkimiskohale. Mees mul ratastoolikasutaja ja kui küsisin kassast, et ka ratastoolis inimesele ka soodustust on, siis selgus, et film on väikeses saalis ja sinna ei pääse ratastooliga. Klienditeenindaja ja turvamees pakkusid välja, et otsib inimesi, kes treppidest tassiksid ratastoolis inimest kinosaali. Me loobusime, sest see pole inimväärne, kui inimesi peab 21. sajandil peale hoone renoveerimist kusagile tassima. Avaldan pahameelt, et kodulehel ligipääsetavuse info puudub, kuigi inva-wc on olemas. Nii ma sellest ligipääsetavusega seotud probleemist kino töötajatele kirjutasin.
Sel korral läksime Coca-Cola Plazasse, kus sama film jookseb. Saime liftiga 4. korrusele, veidike ootamist, mille sisutasin popkorni ja coca cola ostmisega ning 10. saalis me olimegi, 1.reas, kohal nr 1, Arko ei peaks üksinda ratastoolis külje pealt ekraani jälgima. Film oli väga hea, väärt näitlejate tööga,  hea muusikaga. Tabasin endm mõttelt, et nii saabki tavainimestele selgeks teha, et nähtava liikumispuude alusel ei saa eeldada, et inimene ei saaks õppida, elada perekonna elu, saada lapsi ja armastada. Kurb ilm, kuid näitas teadlase elu, kes jookseb ajaga võidu. Kuni on lootust, seniks on elu.  Kui mõni tuttav ütles, et ta valmistub pisarate valamiseks, siis ma vaatasin filmi teise pilguga, sest mul on elukogumust ja teadmisi. Just äsja räägiti Norra näidet, kus kõige rohkem kaebusi tuleb puuetega inimeste diskrimineerimise kohta, mis on seotud hoonetesse või mingitesse ruumidesse sissepääsu puudumises. Kurb olen ma sellepärast, et olen 45aastat elanud Tallinnas ja see Kosmose kino on minu lemmikkino juba lapsepõlvest. Ootasin, et saaks tulla kinno, kuid pidime jääma kinoelamuseta, sest ligipääs puudub. Sotsiaaltöötajana soovitan täpsustada kino kodulehte ja saalide infot. Veel palun teil mõelda trepitõstuki peale, et muuta kinosaalid ligipääsetavaks puuetega inimestele, sest meil on linnas turiste ja üle 28 tuhande puuetega inimese, kes tahavad kinno pääseda ja ratastoolis on inimesi üle pooletuhande. Mõni kindlasti soovib kinno tulla.
Õnneks on Tallinnas valikuvõimalus ja saab minna teise kinno, kus on liikumisvõimalused tagatud. Tavainimene ei pea kunagi mõtlema selliste asjade peale nagu liikumist takistavad trepid. Sellest rääkis ka film, kui peaosalist süles tassiti. See film muudab paljude inimeste mõtlemist ning on positiivne näide, et haiguste ja õnnetuste eest pole keegi kaitstud.